Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23439
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMohamed Seghir HALIM-
dc.contributor.authorSara IDDER-
dc.date.accessioned2020-02-27T09:44:59Z-
dc.date.available2020-02-27T09:44:59Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23439-
dc.descriptionDomain: Letters and Foreign Languages Field: English Languages and Literature Specialty: Literature and Civilizationen_US
dc.description.abstractThe study aims to analyze the use of color symbolism in the Gothic Literature. To illustrate this view, two literary works of the American poet and writer Edgar Allan Poe’s The Black Cat (1843) and The Mask Of The Red Death (1848), have been studied for the sake of getting an overall view of the specific use of color symbolism, focusing especially on the black and red color. The later have been chosen to extract the hidden meaning behind their use. In addition to the study of the two colors, we have also taken into consideration the major symbols in the two short stories which are related to the chosen colors; Black Cat and Red Death. This study contains two main chapters; each chapter is divided into two major sections. The first one explains the impact of literature and the literary genre as a whole, yet given a detailed part where the gothic literature; American as well as the British one are presented, focusing on the American literature with relation to the chosen author. The second chapter depicts the analysis of the notion of colors focusing on the gothic mostly using once parallel to the analysis of the black color in Poe’s “The Black Cat” and red color in “The Mask of the Red Death”. At last we sam up with the conclusion.en_US
dc.description.abstractL’objectif du travail est d’étudier la symbolique des couleurs dans la littérature gothique. Dans ce sens, nous nous sommes concentrés sur deux œuvres du poète et écrivain américain Edgar Allan Poe, à savoir : Le chat noir (1843) ; et «Le masque de la mort rouge » (1848) Et ce, dans le but d’avoir un aperçu global sur l’usage de la symbolique des couleurs, tout en se basant sur les couleurs noire et rouge. Les lettres furent choisies afin d’extraire la signification cachée derrière chaque utilisation. Au delà des deux couleurs, notre étude prend en considération les symboles inclues dans les textes, relatifs aux deux couleurs choisies : le chat noir et la mort rouge. Cette étude est structurée en deux chapitres, chacun composée de deux sections majeures. Le premier vise à expliquer l’impact de la littérature et du genre littéraire d’une manière générale, cependant expliquer en détails la littérature gothique ; les deux littératures américaine et britannique sont présentées en se concentrant sur la littérature américaine en relation avec l’auteur choisi. Quant au second chapitre, il met l’accent sur l’analyse de la notion de couleurs en mettant l’accent sur les couleurs les plus utilisées dans le style gothique, relatives à l’analyse de la couleur noir dans les œuvres de Poe « Le chat noir » et « Le masque de la mort rouge ». Ainsi, nous terminons ce travail avec conclusion.-
dc.description.abstractتهدف هده الدراسة إلى تحليل استخدام رمزية اللون في الأدب القوطي. تمت دراسة قصتي الكاتب و الشاعر الامريكي إدغار ألان بو القطة السوداء (1843) وقناع الموت الأحمر (1848) ، من أجل الحصول على نظرة شاملة على النوع المحدد لرمزية اللون ،و قد تمت الدراسة خاصة على اللون الأسود والأحمر. تم اختيار ما يلي لاستخراج معنى الحقيقي لاستخدامها. بالإضافة إلى دراسة اللونين ، أخذنا في الاعتبار أيضًا الرموز الرئيسية في القصتين القصيرتين المرتبطتين بالألوان المختارة ؛ القطة السوداء والموت الاحمر. تحتوي هذه الدراسة على فصلين رئيسيين؛ ينقسم كل فصل إلى قسمين رئيسيين. الأول يشرح تأثير الأدب وخصائصه ككل اي بشكل عام ، ولكن تمت تجزءة فصل الأدب القوطي ؛ ما ادا كان في الادب الغوطي الأمريكي او البريطاني ، مع التركيز اكثر على الأدب الأمريكي فيما يتعلق بالمؤلف الذي تم اختياره. الفصل الثاني يتمثل في تحليل مفهوم الألوان كشكل عام و على الالوان الاكثر استعمالا في القوطية ، تزامنا مع تحليل اللون الأسود في بو "القط الأسود" واللون الأحمر في "قناع الموت الأحمر". و نختمها بالخاتمة.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectPoeen_US
dc.subjectGothic literatureen_US
dc.subjectsymbolismen_US
dc.subjectcolorsen_US
dc.subjectblacken_US
dc.subjectreden_US
dc.subjectPoeen_US
dc.subjectLittérature Gothiqueen_US
dc.subjectSymbolismeen_US
dc.subjectCouleursen_US
dc.subjectNoiren_US
dc.subjectRougeen_US
dc.subjectبوen_US
dc.subjectخرافات ادبيهen_US
dc.subjectالرمزيهen_US
dc.subjectالالوانen_US
dc.subjectاسودen_US
dc.subjectاحمرen_US
dc.titleThe Semantic Connotation of Color Symbolism in Edgar Allan Poe’s The Black Cat and The Mask of the Red Deathen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IDDER-Sara .pdf713,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.