Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23989
Title: | Dogme Elt: Oral Expression Teachers' Perceptions |
Authors: | Daguiani Mohamed Chelli Saliha |
Keywords: | Dogme ELT Oral Expression teachers' perceptions Conversation driven Materials light Emergent language |
Issue Date: | 30-Jun-2020 |
Series/Report no.: | Volume 13, Numéro 3 2020; |
Abstract: | The present paper reports teachers’ opinions about the Dogme ELT Teaching Approach. It aims to know whether such as an approach can be used in developing students’ abilities to express themselves orally. This exploratory study was conducted by means of a semi-structured questionnaire administered to twenty (n=20) Oral Expression teachers at the Department of Foreign Languages, Section of English at Mohamed Kheider University of Biskra. The findings revealed that teachers appreciated teaching through conversation and focusing on emergent language, however, the majority refused minimizing the use of materials such as textbooks and technology, which they consider necessary in language teaching. Key words: Dogme ELT; Oral Expression teachers’ perceptions; Conversation driven; Materials light; Emergent language ملخص: الدراسة الحالية تقدم تقريرا عن أراء الأساتذة حول منهج الدوغما لتدريس اللغة الإنجليزية. الدراسة تهدف إلى معرفة ما مدى إمكانية استعماله في تطوير قدرات الطلبة في التعبير الشفهي. هذه الدراسة الاستكشافية أجريت باستعمال استبيان شبه موجه وزع على عشرين أستاذ التعبير الشفهي بكلية اللغات الأجنبية، قسم الانجليزية بجامعة محمد خيضر ببسكرة. النتائج أظهرت أن الأساتذة ثمنوا التدريس عن طريق المحادثة و التركيز على اللغة الآنية، بينما الأكثرية رفضت تقليل استعمال الوسائل المادية مثل كتب النصوص و التكنولوجيا التي يعتبرونها ضرورية في تعليم اللغة. الكلمات المفتاحية : الدوغما لتعليم اللغة الانجليزية; أراء أساتذة التعبير الشفوي; المحادثة الموجهة; تخفيف استعمال الوسائل; اللغة الآنية. |
Description: | دراسات نفسية وتربوية |
URI: | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23989 |
ISSN: | 1112 - 9263 |
Appears in Collections: | number 27 2020 vol 13 n 3 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.