Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24339
Title: دور الألعاب التربوية في الحد من أعراض فرط الحركة وتشت الانتباه لدى الأطفالThe role of educational games in reducing the symptoms of hyperactivity and attention in children
Authors: رضوان بعزي, redhouan baazi
نذیر قندوزن, Nadir Guendouzen
Keywords: Educational games
middle childhood
hyperactivity
Issue Date: 31-Oct-2020
Series/Report no.: Vol.13/N°4/October, 2020;
Abstract: ملخص : أراد الباحث من خلال هذه الدّراسة معرفة دور الألعاب التّربوية في الحدّ من أعراض فرط الحركة وتشتّت الاِنتباه لدى الأطفال. تمثلت عيّنة البحث في 10 تلاميذ يدرسون بالسّنة الثانية بمدرسة الشّهيد سي الشيخ، تم تقسيمهم إلى مجموعتين متساويتين: مجموعة ضابطة وأخرى تجريبية، واِستخدم الباحث مقياس كونرز المصغّر لتشخيص اِضطراب الاِنتباه المصحوب بفرط الحركة، كما اِعتمد الباحث على برنامج الحزمة الإحصائية SPSS، وقد أسفرت النتائج على وجود فاعلية كبيرة للألعاب التّربويّة في الحدّ من فرط الحركة وتشتّت الانتباه لدى الأطفال الكلمات المفتاحيّة : ألعاب تربوية ، فرط حركة ، طفولة متوسّطة. Abstract : Abstract: In this study, the researcher wanted to know the effectiveness of educational games in reducing hyperactivity and distraction in children. The study sample consisted of 10 students studying in the second year of the Shahid Al-Shaikh School. They were divided into two equal groups: a control group and a pilot. The researcher used the Konners mini scale to diagnose the attention disorder accompanied by hyperactivity. The researcher also relied on the SPSS program. Education in reducing hyperactivity and distraction in children. Keywords : Educational games; hyperactivity; middle childhood
Description: دراسات نفسية وتربوية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24339
ISSN: 1112-9263
Appears in Collections:number 28 2020 vol 13 n 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf182,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.