Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDjeloul Bourahla-
dc.contributor.authorHafsa Nourelhoda MEDKOUR-
dc.date.accessioned2020-12-21T20:08:05Z-
dc.date.available2020-12-21T20:08:05Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24482-
dc.descriptionSpecialty: Linguisticsen_US
dc.description.abstractThe present study aims to show the efficacy of differentiated instruction in enhancing the EFL oral performance of the learners at the English department of Kasdi Merbah University. Through this study I hypothesized that students learned better when taking their differences into consideration. In order to confirm the previous hypothesis I investigated the case of third year licence students and the teachers of oral session module at the same level. I have used more than one research tool: a questionnaire, an interview, and classroom observation. The data obtained of the research tools support my hypothesis and shows that this method helps to enhance the students’ oral performance and to fulfill the teaching and learning process successfully.en_US
dc.description.abstractLa présente étude vise à montrer l'efficacité de l'enseignement différencié dans l'amélioration des performances orales en classes d’anglais comme langue étrangère des apprenants du département d'anglais de l'Université Kasdi Merbah. Grâce à cette étude, j'ai émis l'hypothèse que les élèves apprenaient mieux en tenant compte de leurs différences. Afin de confirmer l'hypothèse précédente, j'ai enquêté sur le cas des étudiants en licence de troisième année et des enseignants du module de session orale au même niveau. J'ai utilisé plus d'un outil de recherche: un questionnaire, une interview et une observation en classe. Les données obtenues des outils de recherche soutiennent mon hypothèse et montrent que cette méthode contribue à améliorer les performances orales des étudiants et à réussir le processus d'enseignement et d'apprentissage.-
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية إلى إظهار فعالية التعليم المتباين في تحسين الأداء الشفهي في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية لفصول المتعلمين في قسم اللغة الإنجليزية بجامعة قاصدي مرباح. كنتيجة لهذه الدراسة ، افترضت أن الطلاب يتعلمون بشكل أفضل عند أخذ اختلافاتهم في الاعتبار. من أجل تأكيد الفرضية السابقة ، قمت بالتحقيق في حالة طلاب ترخيص السنة الثالثة ومعلمي وحدة الجلسة الشفوية في نفس المستوى. لقد استخدمت أكثر من أداة بحث: استبيان ومقابلة وملاحظة صفية. تدعم البيانات التي تم الحصول عليها من أدوات البحث فرضيتي وتوضح أن هذه الطريقة تساعد على تحسين الأداء الشفهي للطلاب وإنجاح عملية التدريس والتعلم.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries;2020-
dc.subjectdifferenciated instructionen_US
dc.subjectindividual differencesen_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectoral performanceen_US
dc.subjectenseignement différenciéen_US
dc.subjectdifférences individuellesen_US
dc.subjectanglais comme langue étrangèreen_US
dc.subjectperformance oraleen_US
dc.subjectالتدريس المتمايزen_US
dc.subjectالفروق الفرديةen_US
dc.subjectاللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectالأداء الشفويen_US
dc.titleDifferentiated instruction in the oral EFL classroom Case Study: Third Year Licence Students at KMUOen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MEDKOUR- Nour elhouda.pdf1,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.