Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24769
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAmrani, djalaleddine-
dc.contributor.authorFedel, Hala-
dc.contributor.authorBendoui, Chaima-
dc.date.accessioned2021-01-07T20:08:58Z-
dc.date.available2021-01-07T20:08:58Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24769-
dc.descriptionEnglish Language and Literatureen_US
dc.description.abstractThe currentResearchSought to examine the impact of Implementing P-B-A on EFL Students use of stress pattern. toreach the goals of thisresearch 2nd year English studentslicenseat KMUO have been chosen to participate in this investigation. In light of the studypurpose, a qualitative method of experimentalstudy has been used in order to compare theirlevelsbefore and after the treatment. Additionally, a quantitative method has been used for semi-structured interview to gather the teachersviewtowardsimplementing Performance-BasedAssessment in EFL classes, in which 20 students have been chosenrandomly and 2 teachers of phonetic and /or oral communication. The findings show thatusing PBA has a great impact in enhancingstudentsspeakingcompetence (stress pattern use) and risetheirawareness about the importance of stress pattern. In respect of all these impacts, PBA canbeused as an educationaltool in EFL classes to help students to developtheirlanguageskills and risetheir motivation.en_US
dc.description.abstractCette étude vise à étudier l’impact de l’évaluation basée sur la performance sur l’utilisation du stress modèle par les étudiants d’Anglais comme langue étrangère. Pour atteindre les objectifs de cette recherche, les étudiants de deuxième année licence d’université KasdiMerbah Ouargla ont été choisis pour participer à cette enquête. À la lumière du but de l’étude, une méthode quantitative d’une étude expérimentale a été utilisées afin de recueillir leurs perceptions et de comparer leurs niveaux avant et après le traitement. Aditionellement, une méthode qualitative a été utilisée pour les entretiens semi-structurés à utiliser pour recueillir le point de vue des enseignants sur la mise en œuvre de l’évaluation basée sur la performance en tant que classe de langue étrangère. Où 20 étudiants ont été choisis au hasard et trois enseignants de la phonétique et/ou la communication orale. Les résultats montrent que l’évaluation basée sur la performance a un impact important en améliorant la compétence orale desétudiants (utilisation du stress modèle) et augmenter leur conscience de l’importance du stress modèle.au regard de tous ces impacts, l’évaluation basée sur la performance peut être utilisée comme outil pédagogique dans cours d’Anglais comme langue étrangère pour aider les étudiants à développer leurs compétences linguistiques et à augmenter leur motivation.-
dc.description.abstractتهدف هده الدراسة إلى تقصي مدى تأثير التقييم القائم على الأداء على استخدام طلبة اللغة الانجليزية كلغة أجنبية لأنماط الشدة . للوصول إلى أهداف هدا البحث تم اختيار طلبة السنة ثانية ليسانس انجليزية في جامعة قاصدي مرباح ورقلة للمشاركة في هذا التحقيق . في ضوء الغرض من الدراسة ,يتم استخدام طريقة كمية لإجراء دراسة تجريبية لطلاب من اجل مقارنة مستوياته مقبلة بعد العلاج. بالإضافة إلى دالك يتم استخدام طريقة نوعية للمقابلة الشبه منظمة من اجل جمع وجهات نظر الأساتذة فيما يخص استخدام التقييم القائم على الأداء في الفصول الدراسية للانجليزية كلغة أجنبية حيث تم اختيار 20 طالبا بشكل عشوائي و إستادين في علم الصوتيات و/ أو التواصل الشفوي. تظهر النتائج إن ا لتقييم القائم على الأداء له تأثير كبير في تحسين كفاءة الطلبة التحدث ( استخدام أنماط الشدة) و رفع وعيهم بأهمية أنماط الشدة. بالنظر إلى كل هده التأثيرات يمكن استخدام التقييم القائم على الأداء كأداة تعليمية في منهاجنا الدراسي من أجل مساعدة الطلبة في تطوير مهارات اللغة و زيادة تحفيزهم.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries;2020-
dc.subjectPBAen_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectclassesen_US
dc.subjectstress patternen_US
dc.subjectlanguageskillsen_US
dc.subjectoral communication and phoneticsen_US
dc.subjectl’évaluation basée sur la performanceen_US
dc.subjectcours d’Anglais comme langue étrangèreen_US
dc.subjectcompétences linguistiquesen_US
dc.subjectphonétique et la communication oraleen_US
dc.subjectالتقييم القائم على الأداءen_US
dc.subjectفصول الدراسية للانجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectمهارات اللغةen_US
dc.subjectالمفردات اللغوية التواصل الشفهيen_US
dc.titleImplementing Performance-Based Assessment on Stress Pattern Use The Case of Second Year License at KasdiMerbah University Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FEDEL-BENDOUI.pdf470,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.