Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26780
Title: واقع التسويق الالكتروني لمبيعات في ولاية ورقلـــــة
Authors: صالحي, عبد الرحمان
كسيكيس, مريم
Keywords: التسويق الالكتروني
المبيعات
Issue Date: 2021
Publisher: univ-ouargla
Abstract: ان هذه الدراسة احاول معرفة واقع التسويق الالكتروني في للمبيعات لا انه يعتبر مظاهر استخدام التكنولوجيا في الجزائر والتي تذخل ضمن تخصص السمعي البصري والتي تعتمد في الاساس على التكنولوجيا الاتصال الجديدة . كانت اهداف الدراسة تتخلص في الوصول الى المبيعات عبر التسويق الالكتروني في الولاية ورقلة ، ولقد قامت بالاجابة على التساؤل الرئيسي التالي : "ماهو واقع التسويق الالكتروني للمبيعات في ولاية ورقلة " وللوصول علي الاجابة اعتمدت على المنهج الوصفي المسحي الذي يناسب طبيعة الدراسة ،اخترت استمارة الاستبيان كاداة لجمع البيانات حيث وزع الاستبيان على عينة قصدية 50 موطن للمتعاملين في التسويق الالكتروني . قسمت الدراسة الى فصلين : الاول يتضمن الاطار النظري والاجراءات المنهجية .اما الثاني تضمن الجانب التطبيقي للدراسة . وقد توصلت من خلال الدراسة الميدانية الى النتائج اهمها: - ان المواطنين ولاية ورقلة يستخدمون المواقع الالكترونية خاصة خلال فترة جائحة كوفيد19 بصفة دائمة ومستمرة . نظرا للمزايا البيع الالكتروني اصبح الاقبال على المواقع البيع الالكتروني بصفة كبيرة . -توصل المواطنين الي تبني قرار التسويق الالكتروني خاصة ان معظم المعاملات التجارية وغير التجارية اصبح جلاها عبر المواقع الالكترونية .خاصة في الفترة الراهنة .
This story Is timing to find out the reaity of e marketing for sales beause it is a manifestition of the use of technlohy in qlgeriq algria ،which falls with depend of au diousuql whih depends mainly on modern connuncation technology one of the adjectifves of the study is to reach sales vie marketing in the state of ourgla and ihave ansuered the maim question ;what is the state of ourgla in order to gat the answer ،irelied on the descriptive suvey of the nature of the study ichose the questionnarie from as atool for data collection ،the question was distributcad to am in tenetioal samble of 50citizens who deal in e.marketing the study was divided inte twre chabters the first contining the theoreticqil frome work and methodological procetical while the second chapter included the practical aspect of the study we reached through the fiela study to the most inportant results ،the most important resulte ،the most important of which is ،that the citizens of the wilyat of ourgla use soial networking sites ،especially during the period of the covid 19 pandemic ،permanenthy and continuously due to the advantqges of electronic sales. lectronic selling is lagely and permemtly، and citizens have come to adopt the e-maketng decision ، especially since most commercial and non-commercial tranactions have become mostly through websites،especially inlight key words ،the relity of e-marketing the sales.
Description: كلية العلوم الانسانية والاجتماعية الميدان العلوم الإنسانية والعلوم الاجتماعية المسار: الإعلام ولاتصال التخصص: سمعي بصري
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26780
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ksikis-maryem.pdf992,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.