Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26896
Title: إستراتيجية الاتصال في زمن الأزمات في المؤسسة العمومية دراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر ورقلة أزمة كورونا نموذجا
Authors: بايوسف, مسعودة
رويجع, سناء
طواهري, صباح
Keywords: إستراتيجية الاتصال
المؤسسة العمومية
الاتصال الأزماتي
Issue Date: 2021
Publisher: univ-ouargla
Abstract: يتمحور موضوع دراستنا حول إستراتيجية الاتصال داخل المؤسسة العمومية في ظل أزمة كورونا،دراسة ميدانية اتصالات الجزائر ورقلة،وانطلاقا من الإشكالية الدراسة عرجنا إلي التساؤل الرئيسي المتمثل في ماهية إستراتيجية الاتصال التي وضعتها مؤسسة اتصالات الجزائر لمواجهة أزمة كورونا؟ ومن الإشكالية طرحنا التساؤلات الفرعية التالية 1. هلللمؤسسةإستراتيجيةاتصاليةخاصةبإدارةالأزمات؟ 2. ما هيالإستراتيجيةالتيوضعتهامؤسسةاتصالاتلمواجهةأزمةكورونا؟ 3. كيفتؤثرإستراتيجيةالاتصالعلىمؤسسةاتصالاتفيأزمةكورونا؟ وبما أن دراستنا اعتمدنا على المنهج الوصفي ودراسة حالة،فقد تم الاعتماد على أداة الاستبيان والمقابلة على عينة لمؤسسة اتصالات الجزائر بأسلوب العينة القصدية وبعد تحليل النتائج توصلنا إلى نتائج التالية: 1) نقصعددالموظفين. 2) تزايدعددالزبائنعنطريقالاتصالعنبعد. 3) مساعدهالإستراتيجيةالاتصاليةفيتحسينالأداءبينأقسامالمؤسسة. 4) أنأزمةكورونالمتؤثرعلىالاتصالفيمؤسسةاتصالاتالجزائر.
The topic of our study revolves around the communication strategy within the public institution in light of the Corona crisis, a field study of Algeria Telecom Ouargla, and based on the problem of the study, we return to the main question of what is the communication strategy developed by Algeria Telecom to confront the Corona crisis? From the problem, we posed the following sub-questions 1/ Does the institution have a communication strategy for crisis management? 2/ What is the strategy developed by Etisalat to confront the Corona crisis? 3/ How does the communication strategy affect Etisalat in the Corona crisis? Since our study relied on the descriptive approach and a case study, the questionnaire and interview tool were relied on a sample of Algeria Telecom using the intentional sampling method, and after analyzing the results, we reached the following results: 1/ Staff shortage 2/ Increasing the number of customers through remote communication 3/ Assisting the communication strategy in improving performance between the departments of the organization 4/ The Corona crisis did not affect the communication in Algeria Telecom crisis.
Description: تخصص : الاتصال الجماهيري و الوسائط الجديدة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26896
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rouijaa-sana.pdf718,6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.