Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26898
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبلمولاي, بدر الدين-
dc.contributor.authorمنصوري, فريال-
dc.contributor.authorرغدة, انفال-
dc.date.accessioned2021-
dc.date.available2021-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26898-
dc.descriptionتخصص: الاتصال الجماهيري والوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractهدفنا من هذه الدراسة على التعرف على دور البرامج قناتي ماجد و CN عربية في تشكيل شخصية الأطفال ، حيث كانت الدراسة الميدانية على تلاميذ بولاية تقرت باختيار مؤسسة تعليمية هي ابتدائية تمرني موسى ومن أجل تحقيق هذا الهدف اعتمدنا في دراستنا على المنهج الوصفي واستخدما أداة الاستبيان لجمع البيانات ،و كان العينة مكونة 100 مفردة وطبقت هذه الدراسة على 91 مفردة تم اختيارهم بطريقة قصدية وقد توصلنا في دراستنا هذه إلى مجموعة من النتائج أهمها : - بفضل الأطفال تخصيص فترة الزوال في مشاهدة القناتين ، وذلك لمدة تقل عن ساعة طيلة أيام الأسبوع إذ يميلون لمشاهدة البرامج الناطقة باللغة العربية وقد بدءوا في مشاهدة برامج القناتين لمدة تفوق ثلاث سنوات . - هناك تقارب من حيث الدور الذي تلعبه القناتين في تشكيل شخصية الأطفال ، فكلاهما يحظى بمشاهدة كثيرة من طرف المبحوثين وكِلا القناتين فتمكنت من غرس بعض أفكارهما في الأطفال سواءً كانت إيجابية أو سلبية ، فقد تعلم المبحوثين قيماً وسلوكيات متنوعة من برامج القناتين تساهم تشكيل مباشر أو غير مباشر في بناء شخصية هؤلاء.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to identify the role of the programs, Majid and CN Arabic, in shaping the personality of children, as the field study was conducted on students in the Wilayat of Toqourt by choosing an educational institution that is a primary school, Tamarni Musa. The sample consisted of 100 individuals, and this study was applied to 91 individuals who were chosen intentionally. In this study, we reached a set of results, the most important of which are: Thanks to the children, they allocate the meridian period to watch the two channels, for a period of less than an hour, seven days a week, as they tend to watch Arabic-speaking programs, and they have started watching the programs of the two channels for more than three years. - There is a convergence in terms of the role that the two channels play in shaping the personality of the children, both of which are widely viewed by the respondents, and both channels were able to instill some of their ideas in the children, whether they were positive or negative. The respondents learned various values and behaviors from the programs of the two channels that contribute directly or indirectly to the formation of children. direct in building their character.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouargla-
dc.subjectفناة ماجدen_US
dc.subjectقناة CN عربيةen_US
dc.subjectشخصية الاطفالen_US
dc.subjectالثأثيرen_US
dc.titleدور برامج قناتي ماجد وCNعربية في تشكيل شخصية الأطفال _دراسة مسحية على عينة من تلاميذ ابتدائية تمرني موسى بتقرت_en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mansouri-faryal.pdf729 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.