Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27016
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعلي, جرمون-
dc.contributor.authorرميسة, توهامي-
dc.date.accessioned2021-12-14T10:58:35Z-
dc.date.available2021-12-14T10:58:35Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27016-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسـة الحاليـة للتعرف على مستوى الهوية الرياضية ومستوى دافعية الإنجاز لدى تلميذات الطور المتوسط،وتحديد الفروق الفردية لدى التلميذات في درجة الدافعية والهوية تبعا للمستوى الدراسي لديهن، وتحديد العلاقة بين الهوية الرياضية ودافعية الإنجاز لدى عينة الدراسة، اسـتخدمت الباحثة المنهج الوصفي الارتباطي في الدراسة، وتكونــت عينــة الدراســة مــن (300) تلميذة، وتم اختيار عينة الدراسة بالطريقة العشوائية الطبقية، واستخدمنا مقياس الهوية الرياضية، ومقياس دافعية الإنجاز. وأفضت الدراسة إلى وجود مستوى متوسط للهوية الرياضية ولدافعية الإنجاز لدى عينة الدراسة،مع عدم وجود فروق فردية في دافعية الإنجاز تعزى لمتغير المستوى الدراسي، ووجود فروق في الهوية الرياضية حسب المستويات لصالح السنة الثالثة،ووجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين الهوية الرياضية ودافعية الإنجاز لدى تلميذات الطور المتوسط بمدينة ورقلة.en_US
dc.description.abstractThe current study aimed to identify the level of sports identityand achievement motivation of middle schoolgirls, and to determine the individual differences of schoolgirlsin the degree of motivation and identity according to different levels. The researcher used the method of correlation description, The study sample consists of 300 middle schoolgirls.It was selected by random stratified method. sports identity scale and achievement motivation scale wereused. The results show that the level of sports identity and achievement motivation in the sample is medium. There is no difference in achievement motivation among to the study level, and there is also difference in sports identity to third middle school. and There is a significant statistical relationship between the level of sports identity and achievement motivation of the study sample.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالهوية الرياضيةen_US
dc.subjectدافعية الانجازen_US
dc.subjectحصة التربية البدنيةen_US
dc.subjectSports identity-
dc.subjectachievement motivation-
dc.titleدور الهوية الرياضية في تنمية دافعية الانجاز لدى التلميذات في حة التربية البدنيةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
توهامي رميسة.pdf753,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.