Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27665
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبلقاسم, دودو-
dc.contributor.authorابراهيم, شاشة-
dc.date.accessioned2022-03-20T09:14:18Z-
dc.date.available2022-03-20T09:14:18Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27665-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الى استقصاء مشكلات استخدام التعليم الالكتروني في تدريس المقررات لدى طلبة معهد علوم النشاطات البدنية والرياضة بورقلة، ولتحقيق ذلك استخدمنا المنهج الوصفي بأسلوبه المسحي، واعتمدنا في إعداد الاستبيان بدراسة سابقة مشابهة تم الاستعانة بها (م .جنان مرزة 2015)، وأجرينا بعض التعديل على الاداة من خلال الدراسة الاستطلاعية (أُجريت على 25 طالب ) تم التأكد من صلاحية الاداة في صورتها المعدّلة، عينة البحث الاساسية أُختيرت بطريقة عشوائية وشملت طلبة المعهد والتي بلغت 90 طالب (ة) يُزاولون دراستهم بالمعهد في الطور الاول والثاني، استخدمنا لإختبار الفروض الوسائل الاحصائية :( اختبار "ت" لعينة الواحدة ، اختبار "ت" لعينيتين مستقلتين ؛ تحليل التباين الأحادي Anova ). أسفرت نتائج الدراسة : أن حدة المشكلات في استخدام التعليم الالكتروني لطلبة معهد علوم النشاطات البدنية والرياضة جاءت مرتفعة، وأظهرت النتائج أنه لا تختلف مُدركات الطلبة لمشكلات التعليم الالكتروني تبعا لمتغيريْ الجنس والمستوى الدراسي.en_US
dc.description.abstractThis study aims at investigating the problems of using e-learning in teaching courses for students of the Institute of Physical and sport activities in Ouargla, and to achieve this, we used the descriptive method with its survey method, and we adopted in preparing the questionnaire a previous similar study (M. Jinan Mirza 2015), with some amendments to the tool through an exploratory study (conducted on 25 students) was verified as valid tool, in the modified form, the main research sample was randomly selected and included the students of the institute, which reached 90 students, are pursuing their studies at the institute in the first phase and second. To test the hypotheses, we used the statistical means: “T test” for one sample, the `` T '' test For two independent samples; Anova (Anova) monolytic variance analysis. Results of the study: The severity of the problems in using the e-learning for students of the Institute of Physical and sport activities was high, and the results showed that grasping problems did not differ by Students' to e-learning depending on the gender and academic level.-
dc.description.abstractE-Learning Problems-
dc.description.abstractTeaching courses-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectمشكلات التعليم الالكترونيen_US
dc.subjectالنشاطات البدنية والرياضيةen_US
dc.subjectوجهة نظر الطلبةen_US
dc.subjectتدريس المقرراتen_US
dc.subjectStudents-
dc.subjectTeaching courses-
dc.subjectE-Learning Problems-
dc.titleمشكلات استخدام التعليم الالكتروني في تدريس مقررات النشاطات البدنية والرياضية من وجهة نظر الطلبةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
شاشة ابراهيم.pdf744,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.