Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27968
Title: تقنيات الاتصال العمومي وتطبيقاتها في الحملات الإعلامية المتلفزة حملات الوقاية من وباء "كورونا" بالقنوات التلفزيونية الجزائرية نموذجا
Authors: بورندة, ليليا
سويسي, نبيل
بقع, صالح
Issue Date: 2020
Publisher: univ-ouargla
Abstract: يعتبر التأثير الإقناعي عبر الحملات الإعلامية والذي يستخدم تقنيات الاتصال العمومي أحد أهم محاور الدراسات الواجب البحث فيها خاصة مع تغير الوضع الاجتماعي وتعدد قضاياه ثم إن استخدام وسائل الاتصال الجماهيري أصبح اليوم امر منتشرا وفي متناول اغلب افراد المجتمع والذين يسعون لإقامة رسائل اتصالية من شأنها تغيير أو نشر أفكار معينة وفي الغالب يكون الهدف منها إحداث تأثير إقناعي عند الجمهور،والجزائر كباقي الدول تستخدم تقنيات الاتصال العمومي في حملاتها الإعلامية خاصة المتلفزة منها لعل هذا ما دفعنا لإجراء الدراسة وهو البحث في مدى استخدام وتطبيق الاتصال العمومي في أرض الواقع عامة وفي الحملات العمومية خاصة، ومحاولة تشخيص وضع القائم بالاتصال لدى المؤسسات الإعلامية ونختص بالبحث في القنوات التلفزيونية كوسيلة أساسية والتوصل إلى نتائج ما يحمله الواقع و تقديم توصيات للمستقبل القريب. ونوصي اخيرا القائم بالاتصال للتطلع على الدراسة لتقنين حملاته أو رسائله الإعلامية في المستقبل وذلك من خلال تفادي العثرات التي سقط فيها سابقوه و مراعاةاشباعات الجمهور والتي نصيغها في شكل محاور من خلال إجراء دراسة ميدانية عنها، كما نتمنى نحن أعضاء الدراسة رؤية نفس سياق الدراسة مطبق لكن على وسيلة أخرى وهي وسائل التواصل الاجتماعي التي هي محور البحث في الوقت الراهن.
The persuasive influence through media campaigns, which uses public communication techniques, is one of the most important topics of studies to be discussed, especially with the change of social status and the multiplicity of its issues. Algeria, like other countries, uses public communication techniques in its media campaigns, especially television, perhaps that is why we conducted the study, which is to look at the extent to which public communication is used and applied in general and in public campaigns in particular. And try to diagnose the status of the contact with the media organizations and summarize the research of television channels as an essential means and to reach the results of what the reality holds and make recommendations for the near future. We recommend that the contact finally look at the study to legalize its campaigns or media messages in the future by avoiding the pitfalls that his predecessors have fallen into and taking into account the public's satisfactions, which we formulate in the form of axes through a field study, as we study members hope to see the same context of the study applied but on another medium which is social media which is the focus of the research at the moment.
Description: تخصص: الاتصال الجماهيري والوسائط المتعددة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27968
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
souici-nabil.pdf12,66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.