Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28089
Title: المعالجة الإعلامية للشهر الوردي في إذاعة الجزائر من ورقلة
Authors: طرابلسي, أمينة
بوسماحة, محمد
بن طالب, لحسن
Keywords: الشهر الوردي
المعالجة الإعلامية
البرامج الإذاعية
Issue Date: 2019
Publisher: univ-ouargla
Abstract: حاولنا من خلال هذه الدراسة وصف و تحليل برامج الشهر الوردي و التي تجسدت بعنوان: "المعالجة الإعلامية للشهر الوردي في إذاعة الجزائر من ورقلة "، دراسة تحليلية لعينة من برامج إذاعية ، و التي تهدف إلى معرفة القيم التي إعتمدت عليها المعالجة الإعلامية للشهر الوردي في الإذاعة، بالإضافة إلى محاولة التعرف على المصادر التي إستقت منها هذه البرامج معلوماتها وكذلك محاولة معرفة الأشكال و الأنواع الإعلامية التي إستخدمتها الإذاعة في طرحها لهذا الموضوع ،حيث إنقسمت هذه الدراسة إلى فصلين منهجي و تطبيقي ، حيث يتضمن الفصل الأول ( الجانب المنهجي): الذي بدأنا فيه بطرح إشكالية الدراسة التي تمحورت على النحو التالي : كيف عالجت إذاعة الجرائر من ورقلة الشهر الوردي في برامجيها؟ إضافة إلى تساؤلات الدراسة وأهدافها ، و كذا أسباب إختيار الموضوع ، و تحديد المفاهيم الدراسة مع عرض لبعض آدابياتها بالإضافة إلى المنهج المستخدم في هذه الدراسة هو المنهج المسحي في شقه الوصفي التحليلي لتحليل المحتوى ، أما عن عينة الدراسة فقد أخترنا العينة القصدية المتاحة التي تمثلت في خمسة برامج خلال شهر أكتوبر ، أما عن الفصل الثاني ( الجانب االتطبيقي) الذي بدوره تضمن تحليل البرامج التي تناولتها الإذاعة خلال الشهر أكتوبر ( الشهر الوردي). I
n this study, we tried to describe and analyze the pink month programs that were embodied in this study, which was entitled: "Media treatment of the pink month in Radio Algeria from Ouargla, The aim of this study is to get to know the values that the media treatment relied on from advertising campaigns for the pink month in the radio, in addition to trying to identify the sources from which these programs derived their information, , As well as an attempt to know the forms and types of media used by the radio in the introduction of this subject and focused on the problem as follows: How did Radio Algeria address the pink month of the programs? The method used in this study is the analytical descriptive approach to content analysis, As for the sample of the study, we chose the available sample , which is the sample of the study In five programs during the month of October, and the second chapter (the practical aspect), which includes the analysis of the programs that the radio broadcast during the month of pink and extract the results, which were the most important, Access to instilling the principles of awareness and awareness (healthy awareness) . . Keywords: media Treatment, pink month, radio programs
Description: التخصص:الاتصال الجماهسري والوسائط الجديدة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28089
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bousmaha-mohamed_compressed.pdf15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.