Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28281
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorإلهام بولصنام-
dc.contributor.authorالزهرة حميدي-
dc.contributor.authorسعيدة جيدور-
dc.date.accessioned2022-04-20T08:52:47Z-
dc.date.available2022-04-20T08:52:47Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28281-
dc.descriptionلسانيات تطبيقيةen_US
dc.description.abstractتهدف دراستنا المعنونة ب:" بناء المقرر النحوي في كتاب اللغة العربية السنة الخامسة من التعليم الابتدائي" -الجيل الثّاني- إلى تقصّي مدى مراعاة المحتوى النحوي لمعايير الاختيار، من أجل ذلك جاءت الدراسة لتجيب على الاشكالية: ما هي المعايير المعتمدة في اختيار محتوى المقرر النحوي، وركّزت الدّارسة على بُعد التّحليل من خلال تحليل نماذج من موضوعات عيّنةالبحث وتحرّي مدى مراعاتها لمعايير الاختيار، باتّباع المنهج الوصفيّ مع الاستعانة بأداة تحليل المحتوى وفي بعض جزئيات التحليل، للوصول في الأخير إلى نتائج التّحليل ومقترحات تسهم في الارتقاء بهذا المحتوى.en_US
dc.description.abstractOur studyentitled: “Construction of the Grammar Course in the ArabicLanguage Book of the FifthYear of Elementary Education” - the second generation - aimed to investigate the extent to which the grammatical content observes the selectioncriteria. For this purpose, the study focused on the dimension of analysis by analyzingmodelsfrom the topics of the research sample and investigating the extentTakingintoaccount the selectioncriteria, by following the descriptive approachwith the use of the content analysistool and in some parts of the analysis, in order to reach the results of the analysis and suggestions thatcontribute to the advancement of this content.-
dc.description.abstractNotre étude intitulée : "Construction du cours de grammaire dans le livre de langue arabe de la cinquième année de l'enseignement élémentaire" - la deuxième génération - avait pour but d'enquêter sur la mesure dans laquelle le contenu grammatical observe les critères de sélection. À cette fin, l'étude s'est concentrée sur la dimension de l'analyse en analysant des modèles à partir des sujets de l'échantillon de recherche et d'enquêter sur la mesure de la prise en compte des critères de sélection, en suivant l'approche descriptive avec l'utilisation de l'outil d'analyse de contenu et dans certaines parties de l'analyse, afin d'atteindre les résultats de l'analyse et des suggestions qui contribuent à l'avancement de ce contenu.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectالمقرر المحتوىen_US
dc.subjectالمحتوى النحويen_US
dc.subjectالكتاب المدرسيّen_US
dc.subjectمعايير الاختيارen_US
dc.subjectContent analysisen_US
dc.subjectgrammatical contenten_US
dc.subjecttextbooken_US
dc.subjectselectioncriteriaen_US
dc.subjectAnalyse de contenuen_US
dc.subjectcontenu grammaticalen_US
dc.subjectmanuel scolaireen_US
dc.subjectcritères de sélectionen_US
dc.titleبناء المقرر النحو يفي كتاب اللغة العربية السنة الخامسة من التعليم الابتدائي "دراسة تحليلية تقويمية"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HAMIDI-DJIDOUR.pdf1,09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.