Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28668
Title: The Role of Family in Jane Austen’s Novel Pride and Prejudice (1813)
Authors: KADDECHE, Assia
Rima DEKHI
Keywords: autofiction
feminism
society
family
fiction/ non-fiction
تخيل ذاتي
خيالي، غير خيالي
النسوية
Issue Date: 2021
Publisher: université kasdi merbah ouargla
Abstract: When it comes to Jane Austen, the critics consider her as a pure feminist; she is a woman with strong personality who is born to break the rules. However, both Jane Austen and her protagonist Elizabeth Bennet share the same treats and similarities besides the similar vision of man and success. Elizabeth's happy ending was by marriage and Jane Austen's was by publishing her stories. These treats in both lives lead to question the feminism and the autofictionality of Jane Austen's novel Pride and Prejudice (1813). In this light, the aim of this dissertation was to examine the reflection and the impact of Jane Austen’s family and society on her novel Pride and Prejudice (1813).This dissertation, then, examines the hidden details that clarified the role of family and society in Jane Austen's novel, and also to clarify the similarities between Jane Austen and her protagonist Elizabeth Bennet. To achieve this aim, this research adopted the comparative approach and the autofiction theory that is a work where the author is the protagonist, in which the author's biographical background and life experiences inform the nonfictionality of the work, and in which the author combines fictionality and nonfictionality at length for his or her purposes. As a result, a number of arguments were presented in favor of the autofictionalty of Jane Austen's Pride and Prejudice (1813) where Jane Austen used her protagonist as a tool to transfer her reality into fiction.
Concernent Jane Austen, les critiques la considèrent comme une pure féministe. C’est une femme à forte personnalité qui est née pour enfreindre les règles. Cependant, Jane Austen et sa protagoniste Elizabeth Bennet partagent les mêmes traits et similitudes et aussi la même vision de l'homme et du succès. L’heureuse fin d'Elizabeth était le mariage et celle de Jane Austen était en publiant ses romans. Ces traits dans les deux vies amènent à remettre en question le féminisme et l'autofictionnalité du roman Pride and Prejudice(1830) de Jane Austen. Dans cette optique, le but de cette thèse était d'examiner la réflexion et l'impact de la famille et de la société de Jane Austen sur son roman Pride and Prejudice(1830). Cette thèse examine ensuite les détails cachés qui clarifient le rôle de la famille et de la société dans le roman de Jane Austen, et aussi pour clarifier les similitudes entre Jane Austen et sa protagoniste Elizabeth Bennet. Pour atteindre cet objectif, cette étude a adopté l'approche comparative et la théorie de l'autofiction qui est une œuvre où l'auteur est le protagoniste dans laquelle le contexte biographique et les expériences de vie de l'auteur informent la non-fiction de l'œuvre, et dans laquelle l'auteur combine fiction et non-fiction pour ses besoins. En conséquence, un certain nombre d'arguments ont été présentés en faveur de l'autofictionnalité de Pride and Prejudice(1830)de Jane Austen où elle a utilisé son protagoniste comme un outil pour transférer sa réalité dans la fiction
عندما يتعلق الأمر بجاين أوستن ، فإن النقاد يعتبرونها نسوية خالصة. إنها امرأة ذات شخصية قوية ولدت لخرق القواعد. ومع ذلك ، تشترك كل من جاين أوستن وبطلتها إليزابيث بينيت في العديد من أوجه التشابه إلى جانب الرؤية المتشابهة للإنسان والنجاح. كانت النهاية السعيدة لإليزابيث عن طريق الزواج وكانت نهاية جاين أوستن من خلال نشر قصصها. كل هذا يؤدي في كل من حياة جاين اوستن وبطلتها ايليزابيث بينيت إلى التشكيك في النسوية والخيال الذاتي لرواية جين أوستن تحامل وكبرياء . في ضوء ذلك ، ان الهدف من هذه الأطروحة هو دراسة انعكاس وتأثير عائلة جين أوستن والمجتمع على روايتها تحامل وكبرياء (1813) ، ثم تتناول هذه الرسالة التفاصيل الخفية التي توضح دور الأسرة والمجتمع في رواية جاين أوستن ، وكذلك لتوضيح أوجه التشابه بين جاين أوستن وبطلتها إليزابيث بينيت. ولتحقيق هذا الهدف ، اعتمدت هذه الدراسة النهج المقارنة ونظرية الخيال الذاتي ، وهي عبارة عن عمل يلعب فيه المؤلف دور البطل ، حيث تكون الخلفية الذاتية للمؤلف وخبراته الحياتية هي مرجع للعمل دون ذكر المصدر وحيث يجمع فيها المؤلف بين الخيال والخيال الذاتي وهذا خدمة لأغراضه أو أغراضها الخاصة . نتيجة لذلك ، تم تقديم عدد من الحجج لصالح التصور الذاتي لجين أوستن الفخر والتحفظ حيث استخدمت جين أوستن بطلها كأداة لتحويل واقعها إلى خيال.
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28668
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DEKHIL-RIMA.pdf1,1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.