Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28671
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDjalal Eddine AMRANI-
dc.contributor.authorBelkacem, Zahra-
dc.date.accessioned2022-04-25T11:50:27Z-
dc.date.available2022-04-25T11:50:27Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28671-
dc.description.abstractThe present study set out to show how mother language (ML) influences the use of some English conjunctions in students’ written production. Based on this purpose, the researcher used the mixed methods research, analyzing a test of three activities and a short essay examined on 50 students of third year license at the department of English _University of Ouargla_ selected randomly. The research hypothesized that ML may influence negatively and positively on students’ writing. The result revealed to confirm the hypothesis which puts that mother language has both positive and negative interference in third year students writing when using conjunction in the case of and, but, yet, so, because, since and for.en_US
dc.description.abstractLa présente étude visait à montrer comment la langue maternelle (Arabe) influence l'utilisation de certaines conjonctions anglaises dans la production écrite des élèves. Sur la base de cet objectif, le chercheur a utilisé la recherche de méthodes mixtes, analysant un test de trois activités et un court rapporte examiné sur 50 étudiants de troisième année de licence au département d'anglais _Université de Ouargla_ choisis au hasard. La recherche a émis l'hypothèse que l'arabe influence négativement et positivement sur l'écriture des élèves. Le résultat a confirme l'hypothèse selon laquelle la langue maternelle a des interférences à la fois positives et négatives dans l'écriture des étudiants de troisième année en utilisant la conjonction dans le cas de et, mais, pourtant, ainsi, parce que, depuis et pour.-
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية إلى إظهار كيف تأثر اللغة الأم (العربية) على استخدام بعض حروف العطف الإنجليزية في الإنتاج الكتابي للطلاب. وانطلاقا من هذا الغرض استخدم الباحث المنهج التجريبي المزدوج, حلل من خلاله اختبار من ثلاثة أنشطة ومقال قصير تم انجازها من قبل 50 طالبا من السنة الثالثة في قسم اللغة الإنجليزية _ جامعة ورقلة_ تم اختيارهم عشوائيا. يفترض الباحث أن اللغة الأم تؤثر سلبًيا و إيجابيًا على كتابة الطلاب. كشفت النتائج عن تأكيد الفرضية التي تقول أن اللغة الأم لها تدخل إيجابي وسلبي في كتابة طلاب السنة الثالثة عند استخدام حروف العطف الإنجليزية و بالاخص " و, لكن, ليس بعد, منذ, لأن, إذن و لأجل"-
dc.description.abstractلغات أخرى-
dc.publisheruniversité kasdi merbah ouarglaen_US
dc.subjectConjunctionsen_US
dc.subjectMother Languageen_US
dc.subjectForeign Languageen_US
dc.subjectstudents’ written productionen_US
dc.subjectاقترانات-
dc.subjectلغة أجنبية-
dc.subjectالإنتاج الكتابي للطلاب-
dc.titleThe Influence of Mother Language Arabic on Students' Written Production When Using Some English Conjunctions in The Case of And, But, Yet, For, So, Since and Because. Case study: Third Year English Students in Kasdi Merbah University of Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BELKACEM-ZAHRA.pdf361,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.