Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29502
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن طاطه عيسى-
dc.contributor.authorبدرعبد العالي مراد-
dc.date.accessioned2022-06-08T13:45:18Z-
dc.date.available2022-06-08T13:45:18Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29502-
dc.descriptionهندسة مدنيةen_US
dc.description.abstractإن الأساس في مكونات طبقات الرصف للطرق عبارة عن مواد طبيعية معالجة أو بدون معالجة وذلك حسب متطلبات المشروع والتي تكون خاضعة لتحمل الإجهادات المختلفة ولذا يلزم في العادة دمك التربة لتحسين خواصها وتقويتها، أو بتطبيق بعض الأساليب الميكانيكية مثلا لدق أو التحميل المسبق . أما إذا كانت التربة رديئة فيتم استبدالها بأخرى ذات خواص جيدة أو تحسين أدائها بإضافة مواد محسنة ومن خلال هذا البحث نحاول ادخل رمال الكثبان في تركيب طبقات الرصف القاعدية للطرقات ومحاولة تحسين هذه التركية بإضافة مواد مثبتة و قد استعملنا مادة الجير كرابط مثبت والنتائج المحصل عليها من خلال التجارب الأولية تعطي نتائج مقبولة.en_US
dc.description.abstractThe basis in the paving layers of roadside routes is a natural material processing, processing and accuracy as required by the project requirements that are subject to various objections. It is usually necessary to reduce the soil blood to improve its physical and mechanical properties and strengthen them, or apply some mechanical methods, for example, precise or pre-precision. If the soil is poorly replaced by other good properties or improve its performance by adding improved materials. This during the trial research is trying to enter the smell of the durability in the installation of baseballs of bases of roads and try to improve this Turkish adding the materials of the billion and a gripper and a testing of a way of seeing their execution in the basal and labelled results through the initial experiences that give acceptable results.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.titleدراسة تجريبية لتأثير استعمال رمال كثبانالمحسن على أداء طبقات الرصف القاعدية للطريقAssiseen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Département de Hydraulique et Génie Civil - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بدرعبد العالي.pdf662,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.