Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30425
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمحمد, زروال-
dc.contributor.authorأيوب, أبو طالب-
dc.date.accessioned2022-09-08T09:28:18Z-
dc.date.available2022-09-08T09:28:18Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30425-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسيen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى التعرف على أثربرنامجحصةالتربيةالبدنيةمعمولبهعليبعضالقدراتالبدنيةلدىتلاميذالمرحلةالثانوية, واستخدمنا المنهج التجريبي للتحقق من فرضيات البحث التي تضمنت أن برنامجحصةالتربيةالبدنيةمعمولبه يؤثر ايجابياعليبعضالقدراتالبدنيةلدىتلاميذالمرحلةالثانوية، وتمثلت عينة الدراسة في تلاميذالسنةالثالثةثانويبولاية المنيعة والبالغ عددهم 32 تلميذ،أدواتجمعالبياناتكانتعبارةعناختباراتميدانيةممثلةفي: الاختباراتالبدنية: اختبارالسرعة 30 متر، الوثبالعریضمنالثبات،الجريحولالدائرة. استخدمنالاختبارفرضياتالدراسة: المتوسطاتالحسابية, الانحرافاتالمعيارية،و اختبار(T) للفروقات كأدوات للمعالجة الاحصائية.حيثأنأهمماتوصلتإليهالدراسةبرنامجحصةالتربيةالبدنيةمعمولبهيؤثرايجابياعليبعضالقدراتالبدنيةلدىتلاميذالمرحلةالثانوية.وخلصنافينهايةالدراسةإلىجملةمنالاقتراحاتوالتوصياتعلىضوءالنتائجالمتحصلعليها.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to identify the effect of a physical education class program in force on some physical abilities of secondary school students, and we used the experimental method to verify the hypotheses of the research, which included that the physical education class program in force positively affects some physical abilities of secondary school students, and a sample was represented The study, in the secondary school students in the Wilayat of Al-Manea, who numbered 32 students, the data collection tools were field tests represented in: Physical tests: speed test 30 meters, wide jump from stability, running around the circle. We used to test the study hypotheses: arithmetic means, standard deviations, and (T) test for differences as tools for statistical treatment. As the most important findings of the study, the physical education class program in place, positively affects some of the physical abilities of secondary school students. And we concluded at the end of the study to a number of suggestions and recommendations in the light of the results obtained.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectحصة التربية البدنيةen_US
dc.subjectالقدرات البدنيةen_US
dc.subjectتلاميذ الثالثة ثانويen_US
dc.subjectالمنهاج التعليميen_US
dc.subjectPhysical education class program-
dc.subjectphysical abilities-
dc.subjectsecondary stage-
dc.titleأثر منهاج حصة التربية البدنية المعمول به على بعض القدرات البدنية لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانويen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أبو طالب أيوب.pdf1,29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.