Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30436
Title: حاجة تلاميذ الطور الابتدائي للألعاب الشبه رياضية في ضبط النشاط الحركي الزائد
حاجة تلاميذ الطور الابتدائي للألعاب الشبه رياضية في ضبظ النشاط الحركي الزائد
Authors: رضا توفيق, كواش
تقي الدين, بن نادة
Keywords: الألعاب الشبه رياضية
النشاط الحركي الزائد
تلاميذ الطور الابتدائي
ضبط النشاط
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على حاجة تلاميذ الطور الابتدائي إلى ممارسة الألعاب الش رياضية لضبط النشاط الحركي الزائد وكذا حاجة تلاميذ الطور الابتدائي للألعاب شبه رياضية لضبط الإفراط الحركي وكذا حاجة تلاميذ الطور الابتدائي لممارسة الألعاب شبه رياضية في ضبط السلوك الاندفاعي وكذا حاجة تلاميذ الطور الابتدائي لممارسة الألعاب شبه رياضية في ضبط قصور الانتباه ،وقد استخدام الطالب المنهج الوصفي للتحقق من فرضيات الدراسة باستخدام الاستبيان كأداة لجمع البيانات على عينة قوامها 30 أستاذ من أساتذة الطور الابتدائي لمؤسسة المجاهد عمر جواد ـ تبسبست ـ تقرت ، وتمت معالجة البيانات إحصائيا بواسطة المتوسط الحسابي ومعامل الارتباط بيرسون واختبار ( t )، وقد توصل الطالب إلى أن تلاميذ الطور الابتدائي بأمس الحاجة للألعاب شبه رياضية في ضبط النشاط الحركي الزائد، وكذا ضبط الإفراط الحركي في ممارسة النشاط، وضبط السلوك الاندفاعي، وضبط قصور الانتباه.
The crurent study aimed to identify the need of primary stage students to play semi –sports games to control excessive motor activity ,as well as the primary stage students ,need for semi –sports games motor overload ,as well as the need for primary school students to play semi-sports gmes in controlling impulsive behavior. swell as well as the need for primary school students to play semi-sports games in controlling attention deficits .the student used the descriptive approach to verfy the hypotheses of the study by using the questionnaire as a tool for data collection on a sample of 30teachers from the primary school teacher of the mujahidi omar jawad foundation –tebsbest-touggourt.the data was processed statistically by means of the arithmetic mean ,Pearson correlation coefficient and (t)test ,and the student concluded that the primary stage students desperately need semi-sports games in controlling excessive motor activity ,as well as controlling excessive motor activity ,controlling impulsive behavior ,and controlling attention deficit.
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30436
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بن نادة تقي الدين.pdf580,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.