Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30924
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعبد الكريم, بن عبد الواحد-
dc.contributor.authorصلاح الدين, بن شلوية-
dc.date.accessioned2022-10-18T09:53:05Z-
dc.date.available2022-10-18T09:53:05Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30924-
dc.descriptionتخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractﻫﺪﻓﺖ اﻟﺪراﺳﺔ إﱃ اﻟﺘﻌﺮف على مستوى الذكاء الحركي في ظل بعض المتغيرات لدى تلاميذ المرحلة ثانية الثانوية بثانوية بخاري عبد المالك، حيث قمنا بإستخدم المنهج الوصفي على عينة قدرها 60 تلميذ وتلميدة، وبالاعتماد على مقياس الذكاء الحركي لخولة ابراهيم ورفيق نبيل، وبعد إستخدام برنامج spss في تحليل البيانات تم التوصل الى النتائج التالية: أن مستوى الذكاء الحركي لدى تلاميذ الثانية ثانوي مرتفع، وعدم وجودفروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات الذكاء الحركي لدى تلاميذ ثانية ثانوي تعزى لمتغير الجنس، وعدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات الذكاء الحركي لدى تلاميذ ثانية ثانوي تعزى لمتغير شعبة، وعدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات الذكاء الحركي لدى تلاميذ ثانية ثانوي تعزى لمتغير الانخراط في النوادي رياضي. وعليه نوصى بضرورة إعطاء أهمية اعط اهمية الذكاء الحركي لدى تلاميذ الطور الثانوي لما لها من فوائد عديدة في المجال والتربوي والاجتماعي والنفسي مع إدراك أهمية في حياة الفرد والمجتمعen_US
dc.description.abstractThe study aimed to identify the level of kinesthetic intelligence in light of some variables among students of the second stage of secondary school at Bukhari Abdul Malik High School. Using the descriptive approach on a sample of 60 students, students and students, based on the kinetic intelligence scale of Khawla Ibrahim and Rafeeq Nabil, and based on the spss program in data analysis, and the following results were reached: the level of motor intelligence of high school students elevated. There are no statistically significant differences between the average degrees of motor intelligence among second secondary students due to the gender variable. There are no statistically significant differences between the average degrees of motor intelligence among second secondary students due to the division variable. There are no statistically significant differences between the average degrees of motor intelligence among second secondary students due to the variable of engaging in sports clubs. Accordingly, we recommend the necessity of giving importance to the importance of motor intelligence among students of the secondary stage because of its many benefits in the field, educational, social and psychological, while realizing its importance in the life of the individual and society-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالذكاء الحركيen_US
dc.subjectتلاميذ السنة الثانية الثانويen_US
dc.subjectالمتغيرات (الجنس، الشعبةen_US
dc.subjectالانخراط في نادي رياضي).en_US
dc.subjectmotor intelligenceen_US
dc.subjectsecond year secondary studentsen_US
dc.subjectvariables (gender, division, joining a gym).en_US
dc.titleدراسة مستوى الذكاء الحركي لدى تلاميذ السنة الثانية الثانوي في ظل بعض المتغيراتen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
صلاح الدين بن شلوية.pdf860,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.