Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31545
Title: Les dimensions de la lecture et la compétence rédactionnelle en FlE chez les étudiants de Master à l'U.K.M Ouargla
Authors: DRIDI, Mohammed
BEBBOUKHA, Mohammed
Keywords: lecture
fluence
écriture
littéracie
compétence rédactionnelle
القدرة على الكتابة
التفاعل بين القراءة و الكتابة
الكتابة
السيولة(الانسيابية) في القراءة
القراءة
reading
fluence
writing
literacy
writing skills
Issue Date: 2021
Publisher: Université Kasdi Merbah Ouargla
Abstract: La présente recherche menée auprès des étudiants de master au département de français à l'UKM de Ouargla traite plusieurs aspects en littéracie: Elle étudie l'habitude de lire et d'écrire chez eux et teste la fluence en lecture ; l'interaction lecture/écriture et la compétence rédactionnelle à travers l'évaluation de la capacité argumentative en mémoire de master.
أجريت هذه الدراسة مع مجموعة من طلبة الماستر بقسم الفرنسية لجامعة قاصدي مرباح ورقلة لدراسة التفاعل الحاصل بين ممارستهم للقراءة و قدرتهم على اتقان الكتابة و قد مس هذا البحث عدة جوانب من أهمها عادة القراءة و الكتابة عند الطلبة و مدى انعكاس الأولى على الثانية من خلال فحص و تحليل عدة نشاطات تعليمية يقوم بها الطالب و تجريب بعض التقنيات التي من شأنها تحسين مردوهم . كما تطرقت الدراسة لمدى تأثير المطالعة على نوعية مذكراتهم المنجزة من حيث القدرة على الاستدلال.
The present research carried out with a group of masters at the UKM of Ouargla studies several aspects in literacy: It tests fluence in reading; the read / write interaction; ; editorial skills as well as the influence of reading on the quality of writing in the student through the argumentative capacity in the memory of master.
Description: Didactique des langues
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31545
Appears in Collections:Département de Français - Doctorat

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bebboukha-Mohammed-Doctorat.pdf2,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.