Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32224
Title: اثر جودة الخدمات على ولاء الزبون دراسة حالة مؤسسة موبيليس ورقلة
Authors: بن تفات, عبد الحق
ستو, بلال
عصماني, ربيعة
Keywords: جودة الخدمة
ولاء الزبون
التعاطف
الملموسية
الاستجابة
الاعتمادية
الامان
Reliability
Tangible
Safety
Responsiveness
Quality of Service
Empathy
Customer Loyalty
Issue Date: 12-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: جاءت الدراسة بعنوان : "اثر جودة الخدمات على ولاء الزبون " عالجنا من خلالها الاشكالية الرئيسة التالية ما مدى تأثير جودة الخدمة على ولاء الزبائن في مؤسسة موبيليس ورقلة؟ هدفنا من خلالها إلى التعرف على أثر أبعاد جودة الخدمة على ولاء الزبون لعينة من زبائن موبيليس، حيث قمنا بجمع المعلومات بواسطة استمارة استبيان تم تقديمها إلى 42 زبون، وبعد التحليل الإحصائي باستخدام برنامج SPSS توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج أهمها : 1) توجد علاقة طردية موجبة بين ابعاد جودة الخدمة وولاء الزبون 2) توثر جودة الخدمة بشكل إيجابي على ولاء الزبون
The study came with the titel of : "The Impact of Quality Services on Customer Loyalty",throught which we addressed the following main problem what is the impact of service quality on customer loyalty in the Mobilis foundation Ourgla? Trough wich we aimed to identify the impact of the dimensions of service quality on customer loyalty for a sample of Mobilis customer where we collected information using a questionnaire that was presented to 42 clients and of statiscc annalyis using a program the study reached set of resulte the most importan of wicge are; 1)Thre is a positive direct relationship between the dimensions of service quality and customer loyalty . 2)The quality of service positively affects customer loyalty
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32224
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
satou-osmani.pdf2,4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.