Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32264
Title: التسويق البنكي وأثره على رضا الزبون دراسة ميدانية في بنك التنمية المحلية BDL وكالة 126 حاسي مسعود
Authors: بن تفات, عبد الحق
سعيدي, جوهرة
بن نونة, فطيمة
Keywords: بنك التنمية المحلية
خدمات بنكية
تسويق بنكي
المزيج التسويقي
رضا الزبون
customer satisfaction
marketing mix
localdevelopment bank
Bank marketing
banking services
Issue Date: 12-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح– ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى إبراز دور التسويق البنكي في كسب ولاء الزبائن، دراسة حالة عينة من البنوك، وهي بنك التنمية المحلية وكالة حاسي مسعود 126. وللإجابة على الإشكالية التالية: أثر التسويق البنكي في رضا الزبائن؟ تم توزيع استبيان على عينة عشوائية من زبائن البنك، حيث اعتمد على البرنامج SPSS الاحصائيفي تفريغ البيانات و تحليلها، إضافة إلى ذلك تم إجراء مقابلة مع الزبائن والملاحظة. توصلت الدراسة إلى أن التسويق البنكي له أثر كبير في رضا الزبائن، حيث يعمل البنك على تحسين الخدمات البنكية و تطويرها، وكذلك تنمية العلاقة المتواجدة بينهم و بين الزبائن، في طريقة التعامل معهم من المعايير المهمة لبناء علاقات قوية و مستمرة بالشكل الذي يحقق الرضا للزبائن و بالتالي كسب ولائهم
This study aims to highlight the role of banking marketing in gaining customer loyalty, a casestudy of a sample of banks, which is:Local Development Bank HassiMessaoud Agency 126. To answer the following problem: The effect of banking marketing on customer satisfaction? A questionnaire was distributed to a random sample of the bank's customers, which relied on the statistical program SPSS to unload and analyze data, in addition to that, an interview was conducted with customers and observation. The study concluded that banking marketing has a significant impact on customer satisfaction, as the bank works to improve and develop banking services, as well as developing the relationship between them and customers, in the way of dealing with them, one of the important criteria for building strong and continuous relationships in a way that achieves customer satisfaction and Thus earning their loyalty
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32264
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
saidi-bennouna.pdf3,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.