Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32279
Title: أثر الإدارة الالكترونية في تحسين جودة الخدمة في ظل جائحة COVID19 دراسة حالة مؤسسة القرض الشعبي الجزائري CPA تقرت
Authors: امينة, مخلفي
محمد اسلام, بريالة
Keywords: ادارة الالكترونية
بنك القرض الشعبي الجزائري تقرت
جائحة كورونا
جودة الخدمة
CPA Bank of Touggourt agency
quality
Covid-19
e- management
service
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح– ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة الى معرفة أثر تطبيق الإدارة الالكترونية في تحسين جودة الخدمة في ظل جائحة كورونا COVID-19؛ تم ستخدام المنهج الوصفي التحليلي في وصف و تحليل الظاهرة بحيث تمثل مجتمع الدراسة في عمال بنك القرض الشعبي الجزائري CPA وكالة تقرت؛ حيث تم استخدام كل من الاستبانة والمقابلة كأداة لجمع المعلومات بحيث بلغ تعداد عينة الدراسة 20 مفردة وتم تحليل البيانات الواردة في الاستمارات عن طريق استخدام برنامج الحزمة الإحصائية Spss . كما توصلت الدراسة الى جملة من النتائج أهمها: - ان هناك اثر إيجابي للإدارة الالكترونية في تحسين جودة الخدمة البنكية؛ - تعتبر جائحة كورونا عاملا مهما في تطور جميع المؤسسات بصفة عامة على مستوى درجة تطبيق للإدارة الالكترونية و بصفة خاصة على مستوى بنك القرض الشعبي الجزائري CPA وكالة تقرت؛ - وجود علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين ادارة الاكترونية وتحسين جوة الخدمة و جائحة كورونا COVID-19؛ الك
This study aims to know the impact of the application of electronic management on improving service quality in light of the COVID-19 pandemic; The analytical descriptive approach was used to describe and analyze the phenomenon so that it represented the study community in the workers of the People's Credit Bank of Algeria CPA, an agency of Touggourt; Where the questionnaire plus the interview was used as a tool for collecting information so that the study sample numbered 20 individuals, and the data contained in the forms was analyzed by using the statistical package Spss program. The study also reached a number of results, the most important of which are: - There is a positive impact of e- management in improving the quality of banking service; The Corona pandemic is considered an important factor in the development of all institutions in general at the level of application of electronic management, and in particular at the level of the CPA Bank, an agency of Touggourt; - There is a statistically significant correlation between e-management, service quality improvement and the COVID-19 pandemic;
Description: إدارة اعمال
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32279
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bariala-islam.pdf2,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.