Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32394
Title: أثر الابداع التسويقي في تحسين جودة الخدمات دراسة حالة: الخطوط الجوية الجزائرية
Authors: شطيبة ,زينب
بن الزين ,نجاة
مريني ,محمد امين
Keywords: ابداع تسويقي
ابعاد ابداع تسويقي
ابداع
جودة خدمات
تسويق
dimensions of marketing creativity
marketing creativity
quality of services
creativity
marketing
Issue Date: 20-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف الدراسة الى تقديم خلفية وحالة عملية حول مفهوم الابداع التسويقي ومفهوم جودة الخدمات أيضا اختبار العلاقة بين المتغيرات المستقلة والتابعة فيما يتعلق باثر الابداع التسويقي على تحسين جودة الخدمات لدى مؤسسة الخطوط الجوية الجزائرية، تم الاستعانة ببرنامج spss حيث تم توزيع 110 استبيان ، تشير النتائج الى ان الابداع التسويقي لدى مؤسسة الخدمات الخطوط الجوية الجزائرية ليس لها موقع ذو أهمية و المأخوذة بعين الاعتبار لأنه ليس هناك منافسة كبيرة حول المؤسسة
The study aims to provide a background and a practical case about the concept of marketing creativity and the concept of service quality. Also, testing the relationship between independent and dependent variables with regard to the impact of marketing creativity on improving the quality of services at the Algerian Airways Corporation. The spss program was used, where 110 questionnaires were distributed. The results indicate that The marketing creativity of Air Algerie Service Corporation does not have a significant position and is taken into consideration because there is no great competition around the institution
Description: تسويق خدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32394
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
benzain-mrini.pdf1,84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.