Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32407
Title: التسويق الالكتروني وأثره على رضا الزبون دراسة ميدانية على عينة من زبائن مؤسسة اتصالات الجزائر-ورقلة
Authors: بونقاب, مختار
رشيد سليمان, عبد النور
مسعودي, طارق
Keywords: اتصالات الجزائر
رضا الزبون
e-marketing
تسويق الكتروني
Algeria communications
Customer satisfaction
Issue Date: 12-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف الدراسة إلى إبراز أثر التسويق الالكتروني على رضا الزبون في مؤسسة اتصالات الجزائر-ورقلة-، ولتحقيق هدف الدراسة اعتمدنا على المنهج الوصفي التحليلي لكونه ملائم لعرض النتائج المرتبطة بالتسويق الالكتروني ورضا الزبون بالإضافة لانتهاج المنهج الاستقرائي بصدد دراسة أثر التسويق الالكتروني على رضا الزبون لدى مؤسسة اتصالات الجزائر –ورقلة- ، وقد توصلت الدراسة الى نتائج أهمها: • اتصالات الجزائر –ورقلة لا تعتمد على التسويق الالكتروني للتأثير على رضا زبائنها؛ لا تعتمد اتصالات الجزائر –ورقلة على التسويق الالكتروني مؤسسة اتصالات الجزائر لا تحقق الرضا لزبائنها
The study aims to highlight the impact of e-marketing on the customer's satisfaction at Algiers Telecommunications Foundation. In order to achieve the objective of the study, we have relied on the analytical descriptive curriculum as it is appropriate to present the results associated with e-marketing and customer satisfaction, as well as the investigative approach to study the impact of e-marketing on the customer's satisfaction. • Algeria's communications do not rely on electronic marketing to influence the satisfaction of its customers; • Algeria's communications are not dependent on electronic marketing; • Algiers Telecommunications Foundation does not satisfy its customers
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32407
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mesoudi-abed anour.pdf2,29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.