Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32424
Title: أسلوب التكلفة المستهدفة في تسعير الخدمات المصرفية دراسة ميدانية في بنك الفلاحة والتنمية الريفية BADR-ورقلة
Authors: كاهي, فطيمة
بوزيان, عبد الصمد
Keywords: تكلفة مستهدفة
بنك الفلاحة والتنمية الريفية
Target cost
تسعير الخدمات المصرفية
banking pricing
agricultural bank and rural development
Issue Date: 19-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى تبيان أثر أسلوب التكلفة المستهدفة في تسعير الخدمات المصرفية, تمت الدراسة ببنك الفلاحة والتنمية الريفية Badr بورقلة وفرعه بحاسي مسعود, ولتحقيق هذه الأهداف اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي, باستخدام(55) استبانه موزعة على عينة غير عشوائية بسيطة من موظفي قسم المالية والمحاسبة بالبنك تم استرجاع (42) استبانه , وبعد تحليل هذه الردود باستخدام برنامج "الحزم الإحصائية للعلوم الاجتماعية"المختصر ب(spss)v22 وقد توصلت الدراسة إلى أن بنك الفلاحة والتنمية الريفية يمتلك المقومات والمتطلبات اللازمة لتطبيق أسلوب التكلفة المستهدفة في تسعير الخدمات المصرفية وان البنك يحقق مزايا من تطبيق أسلوب التكلفة المستهدفة , لا توجد فروقات ذات دلالة إحصائية تعزي إلى المتغيرات الشخصية
This study aims to demonstrate the impact of the target cost method on banking pricing, The study was carried out by the Agricultural and Rural Development Bank Badr in ouargla and its branch in HassiMassoud, and to achieve these objectives the study relied on the descriptive analytical approach, using (55) questionnaires distributed over a simple non-random sample of the employees of the Department of Finance and Accounting of the Bank was retrieved (42) questionnaires, and after analyzing these responses using the program "Statistical Packages for Social Sciences", acronym (spss)v22, the study found that the Bank of Agriculture and Rural Development He has the ingredients and The requirements for applying the target cost method in the pricing op banking services and that the bank achieves advantages from the application of the target cost method, there are no statistically significant differences attributable to personal variables
Description: تسويق خدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32424
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bouzaian-abedelsamed.pdf4,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.