Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32434
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن جروة, حكيم-
dc.contributor.authorالتجاني, فاطمة الزهراء-
dc.contributor.authorقادري, سندس-
dc.date.accessioned2023-04-10T09:53:06Z-
dc.date.available2023-04-10T09:53:06Z-
dc.date.issued2022-06-20-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32434-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى أهمية الترويج للحرف والصناعات التقليدية في ترقية السياحة الصحراوية من خلال عناصر الترويج السياحي (الإعلان، البيع الشخصي، العلاقات العام، تنشيط المبيعات) حيث تم الاستعانة بالاستبيان شملت (19) فقرة، لجمع المعلومات الأولية من عينة الدراسة، والتي تكونت من 50 فردا يمثلون فئة الحرفين لولايتي ورقلة وتقرت،وفي ضوء ذلك جرى جمع البيانات وتحليلها واختبار الفرضيات عن طريق استخدام الحزمة الاحصائية للعلوم الاجتماعية(2Spss2) بالاعتماد على المتوسطات الحسابية ، الانحرافات المعيارية ، وخلصت الدراسة الى العديد من النتائج أهمها توجد علاقة ارتباط قوية وعكسية بين ترويج الحرف والصناعات التقليدية وترقيةالسياحة الصحراوية وهناكفروق ذات دلالة إحصائية في تصور أفراد عينة الدراسة حول ترقية السياحة الصحراوية تعزي للمتغير السن لحرفي ولايتي ورقلة وتقرتen_US
dc.description.abstractThis study aims at the importance of promoting traditional crafts and industries in promoting desert tourism through the elements of tourism promotion (advertising, personal selling, public relations, sales promotion( .50 individuals representing the two-letter category of the governorates of Ouargla and Touggourt, In light of this, data were collected, analyzed and hypotheses were tested by using the statistical package for social sciences (2Spss2) based on arithmetic averages, standard deviations, and the study concluded with many results, the most important of which is that there is a strong and inverse correlation between the promotion of crafts and traditional industries and the promotion of desert tourism, and there are significant differences Statistical significance in the perception of the study sample members about the promotion of desert tourism due to the age variable for the craftsmen of the states of Ouargla and Touggourt-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالحرف والصناعات التقليديةen_US
dc.subjectالترويج السياحيen_US
dc.subjecttourism promotionen_US
dc.subjectترقية السياحة الصحراويةen_US
dc.subjecttraditional craftsen_US
dc.subjectindustriesen_US
dc.subjectdesert tourismen_US
dc.titleأهمية الترويج للحرف والصناعات التقليدية في ترقية السياحة الصحراوية من وجهة نظر الحرفي دراسة ميدانية لعينة من حرفي الصناعات التقليدية بولايتي ورقلة وتقرتen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kadri-tidjani.pdf2,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.