Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32489
Title: Analyse sémiotique des affiches publicitaires
Other Titles: Cas des affiches de Covid 19
Authors: Benhadid, Karima
Bada, Rayane
Lamarat, Yousra
Keywords: analyse sémiotique
signe
affiche publicitaire
Covid 19
analysis semiotic
advertising posters
sign
تحليل سيميائي
علامة
ملصقات اشهارية
كوفيد 19
Issue Date: 2022
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: Le présent travail porte sur l'analyse sémiotique des affiches publicitaires pendant le Covid 19 et notre objectif est de savoir leur rôle dans la sensibilisation des citoyens pendant la phase de prévention ou celle de vaccination. A travers notre étude, nous avons trouvé que l'affiche publicitaire quel que soit son type (signe iconique seul ou accompagné à l'écriture) joue un rôle très important et peut toucher le public tout entier.
Our presenting work deals with the semiotic analysis of the advertising posters since covid19 and the objective of this work is to know their role and value in raising awareness among citizen during the prevention vaccination phase Through our study, we found that the advertising posters some sounds or (iconic sign alone or accompanied by writing) plays a very important role and can reach the entire public
يركز العمل على التحليل السيميائي للملصقات الاعلانية و هدفنا معرفة دورها في زيادة الوعي بين المواطنين خلال مرحلة الوقاية و التطعيم.من خلال هذه الدراسة نجد ان الملصق الاعلاني باختلاف انواعه )علامة ايقونية بمفردها او مرفقة بكتابة( بل و يلعب دورا مهما للغاية كما يمكن ان يصل الى الجمهور بأكمله.
Description: science du langages
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32489
Appears in Collections:Département de Français - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بادة-لعميرات_compressed.pdf1,63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.