Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32604
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNAWEL, DIB-
dc.contributor.authorSelma, Chahbi-
dc.date.accessioned2023-04-16T11:16:43Z-
dc.date.available2023-04-16T11:16:43Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32604-
dc.descriptionLanguagesEnglishSection SpecialtyLinguisticsen_US
dc.description.abstractThis study aims at examining the effects of using educational games to enhance learning among children. The primary hypothesis is that teaching with educational games is the best method to enhance EFL learning among children. The study is describing two variables: the independent variable is using educational games and as a dependent variable, we have EFL learning among children. To gather data for this study a pre and post-test were done to a group of children who study English in a private school; in addition to interviewing some teachers from other countries. After analysing the obtained data, the results confirmed that kids have the best ability of learning and absorbing foreign languages, besides the efficiency of using educational games when teaching kids. At the end, certain solutions were set for the educational system to apply help children to learn EFL.en_US
dc.description.abstractCette étude vise à examiner les effets de l'utilisation de jeux éducatifs pour améliorer l'apprentissage chez les enfants. L'hypothèse principale est que l'enseignement avec des jeux éducatifs est la meilleure méthode pour améliorer l'apprentissage de l'EFL chez les enfants. L'étude décrit deux variables : la variable indépendante est l'utilisation des jeux éducatifs et comme variable dépendante, nous avons l'apprentissage de l'EFL chez les enfants. Pour recueillir des données pour cette étude, un pré et un post-test ont été effectués auprès d'un groupe d'enfants qui étudient l'anglais dans une école privée ; en plus d'interviewer des enseignants d'autres pays. Après avoir analysé les données obtenues, les résultats ont confirmé que les enfants ont la meilleure capacité d'apprentissage et d'absorption des langues étrangères, en plus de l'efficacité de l'utilisation de jeux éducatifs lors de l'enseignement aux enfants. À la fin, certaines solutions ont été définies pour que le système éducatif applique une aide aux enfants pour apprendre l'EFL.-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى النظر في آثار استخدام الألعاب التعليمية لتحسين التعلم في صفوف الأطفال. حيث تنص الفرضية الأولى على أن التدريس باستخدام الألعاب التعليمية هي الطريقة الأنسب لتحسين تعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية لدى الأطفال. تصف هذه الدراسة متغيرين: يتمثل المتغير المستقل في استخدام الألعاب التعليمية، فيما يعتبر تعليم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية بمثابة المتغير الغير المستقل. ولتجميع البيانات في هذا البحث،تم إجراء تقويم تشخيصي وفحص فور الإنتهاء من مرحلة التدريس لمجموعة من الأطفال الذين يدرسون اللغة الإنجليزية في مدرسة خاصة، وعلاوة على هذا، تم استجواب بعض الأساتذة الذين ينحدرون من دول أخرى. وبعد تحليل البيانات المحصل عليها، أكدت النتائج بأن الأطفال لديهم أفضل القدرات لتعلم واستيعاب اللغات الأجنبية، بالإضافة إل فاعلية استخدام الألعاب التعليمية أثناء تدريس الأطفال. وفي الأخير، تم وضع بعض الحلول للنظام التربوي لتطبيقها والتي من شأنها مساعدة الأطفال في تعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITYen_US
dc.subjectEducational gamesen_US
dc.subjectEFL learningen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectJeux éducatifsen_US
dc.subjectapprentissage EFLen_US
dc.subjectenfantsen_US
dc.subjectenseignementen_US
dc.subjectالألعاب التعليميةen_US
dc.subjectتعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectالأطفالen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.titleTheEffectivenessof UsingEducationalGamestoEnhance Learning amongChildren. The Case Stuyden_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
سلمى شابي_compressed.pdf626,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.