Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32668
Title: THE IMPACT OF SMS LANGUAGE ON STUDENTS’ ACADEMIC WRTING
Other Titles: The Case of Second Year Pupils at Secondary Schools Ouargla
Authors: Fouzia, Bahri
Fouzia, Bahri
Yasmine, BENSEDDIK
Keywords: SMS
standard English
academic writing
texting
textese
impact
الرسائل القصيرة
اللغة الإنجليزية القياسية ،
الكتابة الأكاديمية
الرسائل النصية
التأثير
SMS
Anglais standard
rédaction académique
envoyer des SMS
texte
impact
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: Nowadays , technology dominates student learning and communication. With the inculcation of literacy testing and the movement toward Common Core Standards, students are now required to write more often than students of previous generations. However, educators fear that students will draw upon their most frequently utilized form of communication, texting and social media, for their sentence patterns, grammar, punctuation, and word choice. The purpose of this study was to collect findings of previous research that correlated text messaging and student writing proficiencies. Our dissertation is divided into two chapters. Each chapter looks for a special and different issue. The first chapter is theoretical. Where, we talked about the writing skill, its models process, it standardized assessment, as well as standard of English language. In an other part, we dealt with the language used in SMS messaging, its characteristics and faculty/student disconnect over lectures and technology. In addition to, the potential influence of text messaging on students writing and the 3 different influences of SMS language writing related outcomes students. The second chapter is the field work that is about the description and analyses of teachers‟ questionnaire. This latter is submitted to high school second year teachers in order to obtain and collect their attitudes, teachers’ opinions towards the impact of SMS language in improving students‟ academic writing.
في الوقت الحاضر ، تهيمن التكنولوجيا على تعلم الطلاب وتواصلهم. مع غرس اختبار محو الأمية والتحرك نحو المعايير الأساسية المشتركة ، يُطلب من الطلاب الآن الكتابة في كثير من الأحيان أكثر من طلاب الأجيال السابقة. ومع ذلك ، يخشى المعلمون من أن الطلاب سوف يعتمدون على أشكال التواصل والرسائل النصية ووسائل التواصل الاجتماعي الأكثر استخدامًا ، لأنماط جملهم ، وقواعدهم اللغوية ، وعلامات الترقيم ، واختيار الكلمات. كان الغرض من هذه الدراسة هو جمع نتائج الأبحاث السابقة التي ربطت بين المراسلة النصية وكفاءات الطالب في الكتابة. أطروحتنا مقسمة إلى فصلين. كل فصل يبحث عن قضية خاصة ومختلفة. الفصل الأول نظري. حيث تحدثنا عن مهارة الكتابة ، عملية نماذجها ، التقييم الموحد ، وكذلك معيار اللغة الإنجليزية. في جزء آخر ، تعاملنا مع اللغة المستخدمة في رسائل SMS وخصائصها وانفصال الكلية / الطالب عن المحاضرات والتكنولوجيا. بالإضافة إلى التأثير المحتمل للرسائل النصية على كتابة الطلاب والتأثيرات الثلاثة المختلفة لكتابة الرسائل النصية القصيرة ذات الصلة بنتائج الطلاب. الفصل الثاني هو العمل الميداني الذي يدور حول وصف وتحليل استبيان المعلمين. يتم تقديم هذا الأخير إلى معلمي السنة الثانية بالمدرسة الثانوية من أجل الحصول على مواقفهم وآراء المعلمين تجاه تأثير لغة الرسائل القصيرة في تحسين الكتابة الأكاديمية للطلاب وجمعها
De nos jours, la technologie domine l'apprentissage et la communication des élèves. Avec l'inculcation des tests d'alphabétisation et le mouvement vers des normes de base communes, les élèves sont désormais tenus d'écrire plus souvent que les élèves des générations précédentes. Cependant, les éducateurs craignent que les élèves s'appuient sur leur forme de communication la plus fréquemment utilisée, les textos et les médias sociaux, pour leurs modèles de phrases, leur grammaire, leur ponctuation et leur choix de mots. Le but de cette étude était de recueillir les résultats de recherches antérieures qui corrélaient la messagerie texte et les compétences en écriture des élèves. Notre thèse est divisée en deux chapitres. Chaque chapitre cherche un numéro spécial et différent. Le premier chapitre est théoriques. Où, nous avons parlé de la compétence d'écriture, de ses modèles de processus, de son évaluation standardisée, ainsi que de la norme de la langue anglaise. Dans une autre partie, nous avons traité du langage utilisé dans la messagerie SMS, de ses caractéristiques et de la déconnexion professeur/étudiant par rapport aux cours et à la technologie. En plus de l'influence potentielle de la messagerie texte sur l'écriture des élèves et des 3 influences différentes de l'écriture du langage SMS sur les résultats des élèves. Le deuxieme chapitre est le travail de terrain qui porte sur la description et l'analyse des questionnaires des enseignants. Ce dernier est soumis aux enseignants de deuxième année du secondaire afin d'obtenir et de recueillir leurs attitudes, opinions des enseignants vis-à-vis de l'impact du langage SMS dans l'amélioration de la rédaction académique des élèves
Description: Letters and Foreign Languages-Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32668
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بن صديق ياسمين_compressed.pdf703,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.