Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32690
Title: The Effects of Using Semantic Mapping Strategy on the Development of Vocabulary Learning.
Other Titles: The case of Fourth Year Pupils in AbbiYakoub El ouardjalanimiddle school Ouargla.
Authors: Saighi, Sabrina
Nour El Houda, Guerrout
Keywords: Vocabulary
Vocabulary learning
semantic mapping
vocabulaire
L'apprentissage du vocabulaire
les cartes sémantiques
المفردات
تعلم المفردات
الخرائط الدلالية
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: Learning vocabulary is considered to be the most important aspect of second of language acquisition (knigot,1994).The aim of this study is to highlight The effectiveness of using semantic maps strategy in the development of vocabulary learning .This research hypothesis that semantic maps may have a positive effect in helping students to learn vocabulary .For testing this hypothesis ,test was applied for pupils of fourth year at YakoubElouardjeleni middle school. A Quasi-experimental design method is used. The results show that post-test is better than the pre-test.
L'apprentissage du vocabulaire est considéré comme l'aspect le plus important de l'acquisition d'une deuxième langue (knigot, 1994). L'objectif de cette étude est de mettre en évidence l'efficacité de l'utilisation de la stratégie des cartes sémantiques dans le développement de l'apprentissage du vocabulaire. Cette hypothèse de recherche selon laquelle les cartes sémantiques peuvent avoir un effet positif pour aider les élèves à apprendre le vocabulaire. Pour tester cette hypothèse, le test a été appliqué aux élèves de quatrième année moyenne du CEM YakoubElouardjeleni. En effet, Une méthode de conception expérimentale "Quasi" est utilisée et les résultats montrent que le post-test est mieux que le pré-test.
يعتبر تعلم المفردات أهم جانب في اكتساب اللغة الثانية (كنيكوت 1994)، تهدف هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على فعالية استخدام إستراتيجية الخرائط الدلالية في تطوير تعلم المفردات. مفاد فرضية هذا البحث هو أن الخرائط الدلالية قد يكون لها تأثير إيجابي في مساعدة الطلاب على تعلم المفردات. من أجل اختبار هذه الفرضية، تم تطبيق الاختبار على تلاميذ السنة الرابعة متوسط يدرسون في متوسطة يعقوب الورجلاني، لقد تم استخدام طريقة تصميم تجريبية "كازي"، كما أظهرت النتائج أن ما بعد الاختبار أفضل من الاختبار المسبق.
Description: linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32690
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertation_compressed-1.pdf387,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.