Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32708
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDjallal Eddine, AMRANI-
dc.contributor.authorGadja, Messaouda-
dc.contributor.authorLebbouz, Louiza-
dc.date.accessioned2023-04-24T09:29:54Z-
dc.date.available2023-04-24T09:29:54Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32708-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractThis research aims first at identifying and then discovering how EFL learners produce a correct request sentence. We will conduct the study using the qualitative approach, on a sample of 37 students from 2nd and 3rd-year language stream classes of Med-El Aid Alkhalifa High School, Ouargla, Algeria. To achieve the study questionnaire and test made for the students and the data analysis using a descriptive method. The result shows that EFL learners use the indirect strategies to express their choices in producing a correct request statement .en_US
dc.description.abstractCette recherche vise d'abord à identifier puis à découvrir comment les apprenants EFL produisent une phrase de requête correcte. Nous allons mener l'étude selon l'approche qualitative, sur un échantillon de 37 élèves des classes de 2ème et 3ème année filière langues de Med El Aid Alkhalifa , Ouargla, Algérie. Pour réaliser le questionnaire d'étude et le test fait pour les étudiants et l'analyse des données en utilisant une méthode descriptive. Le résultat montre que les apprenants ALE utilisent les stratégies indirectes pour exprimer leurs choix en produisant des énoncés de requête corrects.-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة أولا، إلى تحديد ثم اكتشاف كيفية إنشاء جملة طلبية صحيحة من طرف متعلمي اللغة الإنجليزية. أجريت الدراسة باستخدام المنهج النوعي ، على عينة متكونة من 37 طالبًا من طلاب السنة الثانية والثالثة آداب ولغات بثانوية محمد العيد الخليفة، ورقلة، الجزائر. لتحقيق استبانة الدراسة والاختبار للطلبة وتم تحليل البيانات باستخدام المنهج الوصفي. وقد توصلت النتائج إلى أن تلاميذ اللغة الإنجليزية يستخدمون الطريقة الغير المباشرة لتكوين ما يريدونه في جملة طلبية صحيحة.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITYen_US
dc.subjectEFL learners’en_US
dc.subjectpragmaticsen_US
dc.subjectspeech acten_US
dc.subjectrequesten_US
dc.subjectqualitative approachen_US
dc.subjectMed-El Aid Alkhalifa High School.en_US
dc.subjectapprenants ALEen_US
dc.subjectpragmatiqueen_US
dc.subjectacte de paroleen_US
dc.subjectdemandeen_US
dc.subjectapproche qualitativeen_US
dc.subjectlycée Med-El Aid Alkhalifaen_US
dc.subjectطلاب اللغة الإنجليزيةen_US
dc.subjectالتداوليةen_US
dc.subjectفعل الكلامen_US
dc.subjectالطلبen_US
dc.subjectالمنهج النوعيen_US
dc.subjectثانوية محمد العيد الخليفةen_US
dc.titleTEACHING REQUEST SPEECH ACTen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gadja messouda + Lebbouz louiza pdf_compressed.pdf867,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.