Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32712
Title: Task-Based Approach to Teaching Tenses (Simple Past \ Present Perfect) in Second Year
Other Titles: Case study: Second year students of English at Kasdi Merbah University
Authors: DjalalEddine, Amrani
Dhia Elhak, Ghoul
Nacira, Kaki
Keywords: Learning and Teaching Tenses
Task-Based Teaching
Simple Past
Present Perfect
Experimental Method
Second Year Students.
Apprendreetenseigner les temps
Enseignementbasésur les tâches
Passé simple
Présent parfait
Méthodeexpérimentale
Étudiants de deuxièmeannée.
أزمنة التعلم والتعليم
التدريس القائم على المهام
الماضي البسيط
المضارع التام
الطريقة التجريبية
طلاب السنة الثانية
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: The aim of this research is to investigate the effectiveness and usefulness of task-based approach for learners in using tenses. In order to reach the mentioned objectives, an experimental method will be adopted and tested on second year students of English, License degree – Department of English language at KasdiMerbahOuargla University – Academic year 2021-2022. The final data obtained will be analyzed to discuss how was the progress of the students in learning and using tenses through TBA in the experimental method. The research findings show that task-based approach is highly effective in improving students' level in the use of tenses, which benefits the students and the teacher.
Le but de cetterechercheestd'étudierl'efficacité et l'utilité de l'approchebaséesur les tâches pour les apprenantsdansl'utilisation des temps.Afind'atteindre les objectifsmentionnés, uneméthodeexpérimentale sera adoptéeettestéesur des étudiants de deuxièmeannéed'anglais, Licence - Département de langue anglaise à KasdiMerbahUniversitéOuargla - Annéeacadémique 2021-2022. Les données finales obtenuesserontanalysées pour discuter de la progression des étudiantsdansl'apprentissageetl'utilisation des temps par TBA dans la méthodeexpérimentale. Les résultats de la recherchemontrentquel'approchebaséesur les tâchesesttrèsefficace pour améliorer le niveau des élèvesdansl'utilisation des temps, ce qui profite aux élèves et à l'enseignant.
الهدف من هذا البحث هو التحقيق في فعالية وفائدة النهج القائم على المهام للمتعلمين في استخدام الأزمنة. من أجل الوصول إلى الأهداف المذكورة ، سيتم اعتماد منهج تجريبي واختباره على طلاب السنة الثانية من قسم اللغة الإنجليزية بدرجة الإجازة - قسم اللغة الإنجليزية في جامعة قاصدي مرباح ورقلة - العام الدراسي 2021-2022.سيتم تحليل البيانات النهائية التي تم الحصول عليها لمناقشة كيفية تقدم الطلاب في التعلم واستخدام الأزمنة من خلال النهج القائم في الطريقة التجريبية.تظهر نتائج البحث أن النهج القائم على المهام فعال للغاية في تحسين مستوى الطلاب في استخدام الأزمنة، مما يعود بالفائدة على الطلاب والمعلم.
Description: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32712
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diah elhak Ghoul + Nacira Kaki pdf_compressed.pdf470,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.