Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32716
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHalima, BENZOUKH-
dc.contributor.authorMohamed, Messaoudi-
dc.contributor.authorSlimane, Boughenama-
dc.date.accessioned2023-04-24T14:14:22Z-
dc.date.available2023-04-24T14:14:22Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32716-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractThe present research work investigates the impact of blended learning method on boosting EFL learners’ motivation through conducting a questionnaire forfirst year students at the Department of English at ENS Ouargla- Algeria. The study hypothesizes that when blended learning is used in teaching, learners would be more motivated, and that Blended Learning can increase their proficiency. To test the research hypotheses, a mixed-methods' approach is employed which involves quantitative and qualitative data collection from about 25EFL studentsand five EFL teachers. The teachers are trained inblended learning pedagogy and they have technical support throughout the semester. Teachers are interviewed in order to determine their experience in blended learningenvironment. The research findings show that learners’ motivation increases considerably when using blended learning. Hence, it is recommended that teachers could take advantages of modern technology to enhance motivation, keep up with developments in modern teaching methods using Information and Communication Technology, and consequently improve learners’ proficiency development in learning English.en_US
dc.description.abstractLe présent travail de recherche étudie l'impact de la méthode d'apprentissage mixte sur la stimulation de la motivation des apprenants EFL en réalisant un questionnaire pour les étudiants de première année du département d'anglais de l'ENS Ouargla-Algérie. L'étude émet l'hypothèse que lorsque l'apprentissage mixte est utilisé dans l'enseignement, les apprenants seraient plus motivés et que l'apprentissage mixte peut augmenter leurs compétences. Pour tester les hypothèses de recherche, une approche à méthodes mixtes est utilisée, qui implique la collecte de données quantitatives et qualitatives auprès d'environ 25 étudiants EFL et cinq enseignants EFL. Les enseignants sont formés à la pédagogie d'apprentissage mixte et bénéficient d'un soutien technique tout au long du semestre. Les enseignants sont interrogés afin de déterminer leur expérience dans un environnement d'apprentissage mixte. Les résultats de la recherche montrent que la motivation des apprenants augmente considérablement lors de l'utilisation de l'apprentissage mixte. Par conséquent, il est recommandé aux enseignants de tirer parti des technologies modernes pour renforcer la motivation, suivre l'évolution des méthodes d'enseignement modernes utilisant les technologies de l'information et de la communication et, par conséquent, améliorer le développement des compétences des apprenants dans l'apprentissage de l'anglais.-
dc.description.abstractيبحث العمل البحثي الحالي في تأثير طريقة التعلم المدمج على تعزيز دافعية متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية من خلال إجراء استبيان لطلاب السنة الأولى في قسم اللغة الإنجليزية في ENS Ouargla- الجزائر. تفترض الدراسة أنه عند استخدام التعلم المدمج في التدريس ، سيكون المتعلمون أكثر تحفيزًا ، وأن التعلم المدمج يمكن أن يزيد من كفاءتهم. لاختبار فرضيات البحث ، يتم استخدام نهج متعدد الأساليب يتضمن جمع البيانات الكمية والنوعية من حوالي 25 طالبًا من طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وخمسة مدرسين للغة الإنجليزية كلغة أجنبية. يتم تدريب المعلمين على طرق تدريس التعلم المدمج ولديهم الدعم الفني طوال الفصل الدراسي. تتم مقابلة المعلمين من أجل تحديد خبرتهم في بيئة التعلم المختلطة. تظهر نتائج البحث أن دافع المتعلمين يزداد بشكل كبير عند استخدام التعلم المدمج. ومن ثم ، فمن المستحسن أن يتمكن المعلمون من الاستفادة من التكنولوجيا الحديثة لتعزيز الحافز ، ومواكبة التطورات في طرق التدريس الحديثة باستخدام تكنولوجيا المعلومات والاتصالات ، وبالتالي تحسين تنمية كفاءة المتعلمين في تعلم اللغة الإنجليزية.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITYen_US
dc.subjectblended learningen_US
dc.subjectEFL learneren_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectEFL teacheren_US
dc.subjecttechnology.en_US
dc.subjectapprentissage mixteen_US
dc.subjectApprenant EFLen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectprofesseure EFLen_US
dc.subjecttechnologie.en_US
dc.subjectالتعلم المختلطen_US
dc.subjectمتعلم EFLen_US
dc.subjectتحفيزen_US
dc.subjectEFLمهنةen_US
dc.subjectالتكنولوجيا.en_US
dc.titleUsing Blended learning in Boosting EFL Learners'Motivationen_US
dc.title.alternativeThe Case of First year Students of English at the ENS Ourgla- Algeriaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mohamed messaoudi + Slimane boughenama pdf_compressed.pdf505,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.