Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32720
Title: Investigating the Effect of Private Schools Instruction on Promoting Vocabulary Acquisition for Young EFL Case of First Year Pupils at Moulati Mohammed El-Sayeh Middle School
Authors: Fouzia, Bahri
Basma, Kachi
Fouzia, Bahri
Keywords: public school
private school
young EFL learners
vocabulary
école publique
école privée
jeune apprenant de EFL
vocabulaire
مدرسة حكومية
مدرسة خاصة
صغار متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية
مفردات
Issue Date: 2022
Publisher: université Kasdi Merbah-Ouargla
Abstract: This research is concerned with investigating the effects of private schools instructions on promoting vocabulary acquisition among young EFL learners ,to discover the role these schools would play, to improve vocabulary acquisition among first year pupils .The quasi-experimental study is conducted at level of Moulati Mohammed El-Sayeh - middle school for 66 first year pupils ,divided into 02 groups ( G1 and G2). It contains a test for pupils, to check their vocabulary storage, and a questionnaire for 02 teachers of public school in order to collect their views, on the performance of students whom have joined private schools; in addition to a questionnaire for 01 teacher of private school ,to shed light on the used strategies ,and the followed system, which aims at promoting vocabulary acquisition among young EFL learners.
Cette recherche vise à étudier les effets des instructions des écoles privées sur la promotion de l'acquisition du vocabulaire chez les jeunes apprenants EFL, pour découvrir le rôle que ces écoles joueraient, pour améliorer l'acquisition du vocabulaire chez les élèves de première année intermédiaire. L'étude quasi-expérimentale est menée au niveau de Moulati Mohammed El-Sayeh - école intermédiaire avec 66 élèves de première année, répartis en 02 groupes (G1 et G2). Il contient un test pour les élèves, pour vérifier leur stockage de vocabulaire, et un questionnaire pour 02 enseignants de l'école publique afin de recueillir leur avis, sur les performances des élèves qui ont intégré les écoles privées ; en plus d'un questionnaire pour 01 enseignant d'école privée, pour faire la lumière sur les stratégies utilisées, et le système suivi, qui vise à favoriser l'acquisition du vocabulaire chez les jeunes apprenants EFL.
يهتم هذا البحث بالتحقيق في تأثير التعليم في المدارس الخاصة على تعزيز اكتساب المفردات بين المتعلمين الصغار للغة الإنجليزية كلغة أجنبية ، لاكتشاف الدور الذي ستلعبه هذه المدارس ، لتحسين اكتساب المفردات بين تلاميذ السنة الأولى. أجريت الدراسة شبه التجريبية على مستوى المدرسة المتوسطة مولاتي محمد السايح - لـ 66 تلميذاً في السنة الأولى ، مقسمة إلى مجموعتين (G1 و G2). تحتوي هذه الدراسة على اختبار للتلاميذ ، للتحقق من مخزون المفردات الخاص بهم ، واستبيان لـ 02 معلمًا من المدارس الحكومية من أجل جمع وجهات نظرهم ، حول أداء الطلاب الذين التحقوا بالمدارس الخاصة ؛ بالإضافة إلى استبيان لمدرس واحد لمدرسة خاصة لإلقاء الضوء على الاستراتيجيات المتبعة والنظام المتبع الذي يهدف إلى تعزيز اكتساب المفردات بين متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية.
Description: Faculty of Letters and Languages Department of Letters and English Language Specialty: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32720
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kachi-basma.pdf515,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.