Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32721
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSAYAHLEMBAREK, Samira-
dc.contributor.authorDIF, Khadidja-
dc.date.accessioned2023-04-24T15:11:23Z-
dc.date.available2023-04-24T15:11:23Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32721-
dc.descriptionLiterature and Civilizationen_US
dc.description.abstractThe current study aims to find the effect of scaffolding technique (temporary support) todevelopEFLstudents'readingcomprehensionofshortstories,aswellastoverifytheteachers' use of thistechniquein teaching English asasecondlanguage.In addition toknowing the difficulties that students face in the module of reading, also get an idea of thestudents’ perceptions of their level and their importance for reading the types of short stories,and does it really contribute to raising their intellectual and lingual level. The main problem isthe difficulty of using effective teaching strategies that can develop students' basic skills. Toverifythehypothesesthatwereputtingup,adescriptiveandquantitativestudywasconducted,extracted fromtheresultsobtainedfromtheteachersandstudentsquestionnaire. From the results obtained through the collection and analysis of data from the twoquestionnaires, so that the study confirmed the existence of a direct relationship between theappropriate scaffolding technique and the development of reading comprehension of shortstories. The study also showed, in general, that the development of reading can improve in alllanguage skills.en_US
dc.description.abstractL'étude actuelle vise à trouver l'effet de la technique d'échafaudage (soutien temporaire) pour développer la compréhension de lecture des histoires courtes des étudiants EFL, ainsi que de vérifier l'utilisation de cette technique par les enseignants dans l'enseignement de l'anglais comme langue seconde. En plus de connaître les difficultés que les étudiants rencontrent dans le module de lecture, avoir aussi une idée de la perception des étudiants sur leur niveau et leur importance pour la lecture des types de nouvelles, et est-ce que cela contribue vraiment à élever leur niveau intellectuel et linguistique. Le problème principal est la difficulté d'utiliser des stratégies d'enseignement efficaces qui peuvent développer les compétences de base des élèves. Pour vérifier les hypothèses formulées, une étude descriptive et quantitative a été menée, extraite des résultats obtenus à partir du questionnaire des enseignants et des élèves. A partir des résultats obtenus par la collecte et l'analyse des données des deux questionnaires, de sorte que l'étude a confirmé l'existence d'une relation directe entre la technique d'étayage appropriée et le développement de la compréhension de la lecture des histoires courtes. L'étude a également montré, en général, que le développement de la lecture peut améliorer toutes les compétences linguistiques.-
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية لإيجاد أثر تقنية السقالات (الدعم المؤقت) في تطوير الفهم القرائي للقصص القصيرة لدى الطلبة، كذلك تهدف للتحقق من استخدام الأساتذة لهذه التقنية في تدريس اللغة الإنجليزية كلغة ثانية. بالإضافة الى معرفة الصعوبات التي يواجهها الطلبة في مادة القراءة،كذلك أخذ فكرة عن تصورات الطلبة اتجاه مستواهم واهميتهم لقراءة أنواع القصص القصيرة وهل حقا تساهم في رفع مستواهم الفكري واللغوي. تتمثل المشكلة الأساسية في صعوبة استخدام استراتيجيات فعالة في التدريس والتي يمكن ان تطور مهارات الأساسية للطلاب. وللتحقق من الفرضيات التي وضعت، تم اجراء دراسة وصفية وكمية مستخلصة من النتائج التي تم الحصول عليها من استبيان الاساتذة والطلبة. من النتائج المتحصل عليها من خلال جمع وتحليل للبيانات من الاستبيانين، بحيث اكدت الدراسة من وجود علاقة طردية بين تطبيق تقنية السقالات بشكل مناسب وتطوير الفهم القرائي للقصص القصيرة، كذلك كشفت الدراسة عن أهمية ووعي التلاميذ اتجاه القراءة وبالخصوص قراءة القصص لاكتساب مفردات جديدة وتحسين من كفاءتهم اللغوية، كذلك وضحت الدراسة بصفة عامة ان تطوير القراءة يمكن ان تتحسن في جميع المهارات اللغوية.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITYen_US
dc.subjectScaffolding techniqueen_US
dc.subjectreading comprehensionen_US
dc.subjectshort storiesen_US
dc.subjectacquiring vocabularyen_US
dc.subjectlanguagelearning.en_US
dc.subjectTechnique d'échafaudageen_US
dc.subjectcompréhension de la lectureen_US
dc.subjecthistoires courtesen_US
dc.subjectacquisition de vocabulaireen_US
dc.subjectapprendre une langue.en_US
dc.subjectتقنية السقالاتen_US
dc.subjectالفهم القرائيen_US
dc.subjectالقصص القصيرةen_US
dc.subjectاكتساب مفرداتen_US
dc.subjectتعلم لغةen_US
dc.titleThe effect of scaffolding technique to develop EFLstudents’ readingcomprehensionofshort stories.en_US
dc.title.alternativeTheCaseofthirdYearEnglishStudentsatKasdiMerbahUniversity, Ouargla.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dif khadidja pdf_compressed.pdf729,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.