Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32752
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSadoune, Farida-
dc.contributor.authorBen yahia, Nour Elhouda-
dc.contributor.authorKhemissi, Djaouida-
dc.date.accessioned2023-04-25T15:25:23Z-
dc.date.available2023-04-25T15:25:23Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32752-
dc.descriptionFaculty of Letters and Languages Department of Letters and English Languageen_US
dc.description.abstractThis piece of research aims to reveal the power of the media and the film industry in setting the US government's agenda, to focus the public's attention on many key public issues because of its enormous and well-documented impact. People don't just get factual information about public affairs from the media put it in the news so that the media sets the agenda to draw the public's attention to that small set of issues around it that has been shaped by public opinion. This message aims to reveal the role played by the media and the film industry in shaping public opinion through several influential devices such as the press, radio, television, cinema, theater, books and social networking sites, among the most important means of communication with the public. This means affecting teamwork, consistency and integrity. Forming American public opinion on various topics, conditions, situations, and problems that come to mind and that relate to various political, social, cultural or economic aspects. The film industry is also the most powerful weapon and the latest means to influence American public opinion. This paper examines the changing agendas and perceptions in the United States. This study examined the content analysis and methodology of two films to reveal the strength of the film industry and its reliance on manipulating American public opinion.en_US
dc.description.abstractCe travail de recherche vise à révéler le pouvoir des médias et de l'industrie cinématographique dans l'établissement de l'agenda du gouvernement américain pour focaliser l'attention du public sur de nombreuses questions publiques clés en raison de son impact énorme et bien documenté. Les gens ne se contentent pas d'obtenir des informations factuelles sur les affaires publiques auprès des médias, ils les mettent dans l'actualité de sorte que les médias fixent l'ordre du jour pour focaliser l'attention du public sur ce petit ensemble de questions qui l'entoure et qui a été façonné par l'opinion publique. Ce message vise à révéler le rôle joué par les médias et l'industrie cinématographique dans la formation de l'opinion publique par le biais de plusieurs dispositifs d'influence tels que la presse, la radio, la télévision, le cinéma, le théâtre, les livres et les sites de réseaux sociaux, parmi les moyens de communication les plus importants avec le public. Ce média a une incidence sur le travail d'équipe, la cohérence et l'intégrité. La formation de l'opinion publique américaine sur divers sujets, conditions, situations et problèmes qui se présentent à l'esprit et se rapportent à divers aspects politiques, sociaux, culturels ou économiques. L'industrie cinématographique est également l'arme la plus puissante et le moyen le plus récent d'influencer l'opinion publique américaine. Ce document examine l'évolution des programmes et des perceptions aux États-Unis. Cette étude examine l'analyse de contenu et la méthodologie de deux films pour révéler la force de l'industrie cinématographique et sa dépendance à la manipulation de l'opinion publique américaine.-
dc.description.abstractيهدف هذا البحث إلى الكشف عن قوة وسائل الإعلام وصناعة السينما في وضع أجندة الحكومة الأمريكية لتركيز انتباه الجمهور على العديد من القضايا العامة الرئيسية بسبب تأثيرها الهائل والموثق جيدًا لا يحصل الناس فقط على معلومات واقعية حول الشؤون العامة من وسائل الإعلام بل يضعونها في الأخبار بحيث تضع وسائل الإعلام جدول الأعمال لجذب انتباه الجمهور إلى تلك المجموعة الصغيرة من القضايا التي تم تشكيلها من قبل الرأي العام حولها. تهدف هذه الرسالة إلى الكشف عن الدور الذي تلعبه وسائل الإعلام وصناعة السينما في تشكيل الرأي العام من خلال عدة أجهزة مؤثرة مثل الصحافة والإذاعة والتلفزيون والسينما والمسرح والكتب ومواقع التواصل الاجتماعي من بين أهم وسائل التواصل مع الجمهور هذا يعني التأثير على العمل الجماعي الاتساق والنزاهة. تكوين الرأي العام الأمريكي في مختلف الموضوعات والظروف والمواقف والمشكلات اللاتي تتبادر إلى الذهن وتتعلق بمختلف الجوانب السياسية ,الاجتماعية , الثقافية , الاقتصادية. صناعة السينما هي أيضا أقوى سلاح وأحدث وسيلة للتأثير على الرأي العام الأمريكي. تبحث هذه الورقة في الأجندات المتغيرة والتصورات في الولايات المتحدة. تناولت هذه الدراسة تحليل المحتوى ومنهجية فيلمين للكشف عن مدى قوة صناعة السينما واثبات اعتمادها على التلاعب بالرأي العام الأمريكي.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectAmerican Publicen_US
dc.subjectOpinionen_US
dc.subjectMoviesen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectPublique Américaineen_US
dc.subjectOpinionen_US
dc.subjectFilmsen_US
dc.subjectMédias Sociauxen_US
dc.subjectالجمهور الأمريكيen_US
dc.subjectالرأيen_US
dc.subjectوسائل التواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectأفلامen_US
dc.titleThe Role of Movies Industry and Social Media on Making and Shaping The American Public Opinion After 9/11en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ben yahia+Khemissi.pdf567,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.