Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32764
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMalika, Kouti-
dc.contributor.authorKarima, Debbakh-
dc.contributor.authorSoundous, Boulbane-
dc.date.accessioned2023-04-26T09:48:29Z-
dc.date.available2023-04-26T09:48:29Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32764-
dc.descriptionlinguisticsen_US
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to consider the usefulness of the dictation strategy in English in fostering students’ word recognition and its importance to reading. It is known that teachers need to acquire certain strategies in order to teach the four skills of the English language, especially the reading skills. Dictation plays an essential role in fostering the recognition of words. However, middle school pupils at BadoudaMammar Ben Ali Middle School, Touggourt, encounter many problems in recognizing words. To this end, third-year students at this school were involved in this study, adopting a descriptive analytical approach. A questionnaire was distributed to fifty students, and an interview was conducted with three teachers as the main tools for collecting data, for the purpose of gaining insights on the students’ ability to recognize words through dictation. The results revealed that dictation is not quite used inside classrooms; nonetheless, teachers are trying to revive it.en_US
dc.description.abstractL'objectif de cette thèse est de considérer l'utilité de la stratégie de dictée en anglais pour favoriser la reconnaissance des mots par les élèves et son importance pour la lecture. Il est connu que les enseignants doivent acquérir certaines stratégies afin d'enseigner les quatre compétences de la langue anglaise, en particulier les compétences en lecture. La dictée joue un rôle essentiel dans l'apprentissage de la reconnaissance des mots. Cependant, les élèves du collège BadoudaMammar Ben Ali, Touggourt, rencontrent de nombreux problèmes pour reconnaître les mots. A cet effet, des élèves de troisième année de cet établissement ont été impliqués dans cette étude, en adoptant une approche analytique descriptive. Un questionnaire a été distribué à cinquante élèves, et un entretien a été mené avec trois enseignants comme principaux outils de collecte de données, dans le but d'avoir un aperçu sur la capacité des élèves à reconnaître les mots par la dictée. Les résultats ont révélé que la dictée n'est pas vraiment utilisée dans les salles de classe ; néanmoins, les enseignants essaient de la relancer.-
dc.description.abstractالهدف من هذه الرسالة هو النظر في فائدة استراتيجية الإملاء في اللغة الإنجليزية في تعزيز التعرف على الكلمات لدى الطلاب وأهميتها للقراءة. من المعروف أن المعلمين بحاجة إلى اكتساب استراتيجيات معينة لتعليم المهارات الأربع للغة الإنجليزية ، وخاصة مهارات القراءة. يلعب الإملاء دورًا أساسيًا في تعزيز التعرف على الكلمات. ومع ذلك ، يواجه تلاميذ المرحلة الإعدادية في مدرسة بدودة معمر بن علي المتوسطة ، تقرت ، العديد من المشاكل في التعرف على الكلمات. تحقيقا لهذه الغاية، شارك طلاب السنة الثالثة في هذه المدرسة في هذه الدراسة، معتمدين على نهج تحليلي وصفي. تم توزيع استبيان على خمسين طالبًا، وأجريت مقابلة مع ثلاثة معلمين كأدوات رئيسية لجمع البيانات، بغرض اكتساب رؤى حول قدرة الطلاب على التعرف على الكلمات من خلال ا لإملاء . أظهرت النتائج أن الإملاء لايستخدم بشكل كامل داخل الفصول الدراسية. ومع ذلك ، يحاول المعلمون إحياءها.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITYen_US
dc.subjectdictationen_US
dc.subjectword recognitionen_US
dc.subjectfour language skillsen_US
dc.subjectreading skillen_US
dc.subjectEnglish languageen_US
dc.subjectdictéeen_US
dc.subjectreconnaissance de motsen_US
dc.subjectquatre compétences linguistiquesen_US
dc.subjectcompétence de lectureen_US
dc.subjectlangue anglaise.en_US
dc.subjectالإملاءen_US
dc.subjectالتعرف على الكلماتen_US
dc.subjectأربع مهارات لغويةen_US
dc.subjectمهارة القراءةen_US
dc.subjectاللغةالإنجليزيةen_US
dc.titleThe Usefulness of Dictation Strategy in Fostering Word Recognition for Reading Purposesen_US
dc.title.alternativeThe Case of Third Year Students at BadoudaMammar Ben Ali Middle Schoolen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karima debbakh + Soundous boulbane pdf_compressed.pdf558,14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.