Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32769
Title: Investigating the Effectiveness of Constructive Struggling Approach in Enhancing the Speaking Skill The Case of First Year License Students of English at Kasdi Merbah University of Ouargla 2021\2022
Authors: Rym, Ghosn El bel CHELBI
Oumelkhir, Mouna Hamlaoui
Keywords: Constructive struggling
oral expression
speaking skill
EFL students
EFL classes
Lutte Constructive
Expression Orale
Compétence Orale
étudiants EFL
Cours EFL
Issue Date: 2022
Publisher: université Kasdi Merbah-Ouargla
Abstract: The present study aims to investigate EFL students’ speaking skill in the Department of Letters and English at the University of Ouargla with the sample of first year license of the academic year 2021/2022.The majority of language students have difficulties in speaking though they have the capacity to understand and to interpret if they are well directed to certain activities.. In order to investigate the effectiveness of constructive struggling in enhancing students’ speaking skill, two questionnaires conducted to both students and teachers, the first one administered to a sample of first year students to know their views concerning constructive struggling , and the latter will be administered to oral expression teachers at the department of Letters and Languages at Kasdi Merbah University Ouargla, with the intention of discerning their attitude, regarding the effects of constructive struggling on students’ performance. The second tool is a classroom observation which is designed and intended to probe the different attitudes of students and teacher toward the implementation of constructive struggling in oral expression class.
La présente étude vise à enquêter sur les compétences orales des étudiants EFL au Département des lettres et d'anglais de l'Université de Ouargla avec l'échantillon de licence de première année de l'année universitaire 2021/2022. La majorité des étudiants en langues ont des difficultés à parler bien qu'ils aient la capacité de comprendre et d'interpréter s'ils sont bien dirigés vers certaines activités. Afin d'étudier l'efficacité de la lutte constructive dans l'amélioration des compétences d'expression orale des étudiants, deux questionnaires ont été administrés aux étudiants et aux enseignants, le premier administré à un échantillon d'étudiants de première année pour connaître leur point de vue sur la lutte constructive, et le second sera administré à professeurs d'expression orale au département des Lettres et Langues de l'Université Kasdi Merbah Ouargla, avec l'intention de discerner leur attitude, concernant les effets de la lutte constructive sur les performances des étudiants.Le deuxième outil est une observation en classe qui est conçue et destinée à sonder les différentes attitudes des élèves et de l'enseignant envers la mise en œuvre de la lutte constructive dans la classe d'expression orale.
تهدف هذه الدراسة إلى التحقق من مهارة التحدث لدى متعلمي الإنجليزية كلغة أجنبية, بقسم اللغة الإنجليزية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة, مع اعتبار طلّاب السنة الأولى ليسانس للعام الدراسي 2021/2022 عيّنة لهذا البحث. يواجه غالبية طلاب اللغات الأجنبية صعوبة في التحدث, على الرغم من مقدرتهم على الفهم والتفسير وذلك في حالة ما إذا تم توجيههم بطريقة صحيحة.إن تنفيذ منهجية "الكفاح البناء" داخل أقسام اللغة الإنجليزية يساعد الطلاب للتغلب على صعوبات التحدث وكذا تعزيزها لديهم.ومن أجل التحقق من فعاليتها تم تسليم استبيانين لكل من الطلبة والمعلمين، أما الأول فقد تم تسليمه لعينة من طلاب السنة الأولى لغرض معرفة وجهات نظرهم فيما يتعلق بمنهجية "الكفاح البناء"، وأما الآخر فسُلّم لمعلمي مقياس التعبير الشفهي لمعرفة وجهات نظرهم حيال نتائج منهجية "الكفاح البناء" على أداء الطلاب. تمثلت الأداة الثانية في ملاحظة الفصل الدراسي والذي تم تصميمه بالأساس لتنفيذ المنهجية في فصل التعبير الشفهي وذلك لاكتشاف جُل المواقف التي تحدث خلاله.
Description: Faculty of Letters and Languages Department of Letters and English Language Specialty: linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32769
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Oumelkhir Mouna Hamlaoui.pdf435,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.