Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32771
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDib, Nawel-
dc.contributor.authorHassani, Imane-
dc.date.accessioned2023-04-26T10:45:32Z-
dc.date.available2023-04-26T10:45:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32771-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractStudents who learn foreign languages face numerous difficulties in the four language skills especially in the writing process. During the process of learning, most students make a lot of errors and mistakes in the writing process. The present research scrutinizes the effectiveness of reading texts in reducing students’ spelling mistakes. The study aims to induce learners to improve their reading skills and pay more attention to its strategies and rules. To clarify how to avoid making spelling mistakes the quantitative method has been used, we constructed a students’ test for first year university students and extracted their common mistakes. The result revealed that we can judge the reading skills to be effective in reducing the spelling mistakes.en_US
dc.description.abstract« Qui apprend une nouvelle langue a acquiert une nouvelle âme ». Puis « Quoi que tu fasses, fais le bien » (Jimérez1956). Cet apprentissage n’échappe pas à la règle. Cependant la seule conviction de vouloir bien faire n’exclue pas que nos étudiants de langues étrangères n’échappent guère à la rencontre de bien des difficultés pour s’approprier les quatre compétences de la langue, surtout au niveau de l’écrit. Ce qui se traduit par l’obtention de devoirs criblés de fautes d’orthographe. Un peu de perspicacité conduit à une nécessité de chercher à remédier la situation par le bais de la lecture. Notre étude se donne pour objectif de découvrir les sources de motivation en vue d’arriver à une amélioration de la lecture, ses techniques, ses stratégies, et ses réglés et prouver que cela agit positivement sur la réduction sinon l’élimination des fautes d’orthographe et par là à parfaire l’écrit. Pour éclaircir notre démarche et atteindre le but, nous avons usé de la méthodologie quantitative. Nous avons opté pour la préparation d’un devoir pour les étudiants de première année universitaire et au recueillement de l’ensemble des fautes commises. Les analyses ont donné comme résultat que la lecture soigneuse a bel et bien son impact sur la maitrise de l’écrit.-
dc.description.abstractمن تعلم لغة جديدة، اكتسب روحا جديدة" جيميريز1956. فهذا التعلم لا يحيد على اي قاعدة ، و مع ذلك القناعة وحدها بإرادة القيام بالفعل الجيد لا يمنع طلبة اللغات الاجنبية من التعرض الى صعوبات جمة في اكتساب الكفآت الاربعة للغة و خاصة على المستوى الكتابي ، مما يترجم بالحصول على اختيارات مليئة بالاخطاء الاملائية. و القليل من التبصر يؤدي بنا الى الحاجة الى البحث على معالجة الوضع عن طريق القراءة. و دراستنا هذي تهدف الى اكتشاف مصادر التحفيز بغية الوصول الى تحسين القراءة، تقنياتها، استراتجياتها، و قواعدها و الوصول بنا الى اثبات ان ذلك يؤثر ايجابا في تقليل او حتى ازالة الاخطاء تماما و تحسين حال الجانب الكتابي. لتوضيح خطتنا و الوصول الى هدفنا استخدمتا المنهج الكمي، و اخترنا تحضير فرض لطلية السنة الاولى جامعي و جمعنا جل الأخطاء المتواجدة و القيام بتحليل أدء بنا الى القول أن القراءة المتأنية لها فعلا تأثير على التحكم في جانب الكتابي للغة .-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITYen_US
dc.subjectEnglish as a foreign languageen_US
dc.subjectwitting skillen_US
dc.subjectreading skill spelling mistakes and errorsen_US
dc.subjectétudiants de langues étrangèresen_US
dc.subjectécritureen_US
dc.subjectla lectureen_US
dc.subjectles fautes d’orthographeen_US
dc.subjectاللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectمهارة الكتابةen_US
dc.subjectمهارة القراءة والأخطاء الإملائيةen_US
dc.titleInvestigating the Effectiveness of Reading Authentic Texts as a Tool to Decrease Students’ Spelling Mistakes in Written Comprehensionen_US
dc.title.alternativeThe Case Study of First LMD Students of English at the University HAMMA LAKHDAR at El Oued.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hassani Imane pdf_compressed.pdf525,04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.