Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32800
Title: Assessing the Effectiveness of E-learning Through Moodle Platform Among EFL Learners and Teachers of KMU
Other Titles: Case Study of Second Year Master Students of English at KMUO
Authors: Touria, Drid
Assia, Kouadri
Keywords: Moodle
Platform
Training
E-Learning.
Moodle
Plateforme
Formation
E-Learning
موودل
المنصة
التدريب
التعلم الإلكتروني
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: This study aimed to examine the effectiveness of using the Moodle platform among second year master students of English, which was adopted by the Faculty of English at the University of Kasdi Merbah, Ouargla during the Corona pandemic since the year 2020. This study was managed through the use of a Mixed Methods approach to guarantee the most conveying outcomes.This study was conducted using an electronic questionnaire containing four main sections that were answered by a sample of (47) students, in addition to an audio recorded interview with (6) professors to answer the study questions. The results indicate that Moodle platform has been only used to download courses and that it effectively serves its purpose if it is studied and if the users and students are provided with electronic capabilities, training, and instructions for its effective use.
Cette étude visait à examiner l'efficacité de l'utilisation de la plateforme Moodle chez les étudiants de deuxième année en master d'anglais, qui a été adoptée par la Faculté d'anglais de l'Université de Kasdi Merbah, Ouargla pendant la pandémie de Corona depuis l'année 2020. Cette étude a été gérée par l'utilisation d'une approche de méthodes mixtes pour garantir les résultats les plus porteurs.Cette étude a été menée à l'aide d'un questionnaire électronique contenant quatre sections principales auxquelles ont répondu un échantillon de (47) étudiants, en plus d'un entretien enregistré avec (6) professeurs pour répondre aux questions de l'étude. Les résultats indiquent que la plate-forme Moodle n'a été utilisée que pour télécharger des cours et qu'elle remplit efficacement son objectif si elle est étudiée et si les utilisateurs et les étudiants disposent de capacités électroniques, d'une formation et d'instructions pour son utilisation efficace.
هدفت هذه الدراسة إلى فحص فاعلية استخدام منصة موودل لدى طلاب السنة الثانية ماجستير اللغة الإنجليزية ، والتي اعتمدتها كلية اللغة الإنجليزية بجامعة قاصدي مرباح بورقلة خلال جائحة كورونا منذ عام 2020. تمت إدارة هذه الدراسة من خلال استخدام منهج الأساليب المختلطة لضمان النتائج الأكثر فعالية. أجريت هذه الدراسة باستخدام استبيان إلكتروني يحتوي على أربعة أقسام رئيسية أجاب عليها عينة قوامها (47) طالباً بالإضافة إلى مقابلة صوتية مسجلة مع (6) أساتذة للإجابة على أسئلة الدراسة. تشير النتائج إلى أن منصة موودل قد تم استخدامها فقط لتنزيل الدروس التدريبية وأنها تخدم غرضها بشكل فعال إذا تمت دراستها وإذا تم تزويد المستخدمين والطلاب بالقدرات الإلكترونية والتدريب والتعليمات لاستخدامها الفعال.
Description: linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32800
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Assia Kouadri pdf.pdf1,44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.