Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32809
Title: Using Games in Teaching Adjectives to EFL Learners
Other Titles: The Case of First Year Licence Students at the Department of Letters and English Language- Kasdi Merbah University Ouargla- Algeria
Authors: Halima, BENZOUKH
Leila Manel, KEDIDI
Roudina, LOUKRIZ
Keywords: using games
teaching grammar
English as a foreign language
adjectives
English language teaching
utilisation de jeux
enseignement de la grammaire
anglais langue étrangère
adjectifs
enseignement de l’anglais.
استخدام الألعاب
تعليم القواعد
اللغة الانجليزية كلغة أجنبية
الصفات
تعليم اللغة الانجليزية.
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: The present study aims to investigate the effectiveness of using games in teaching grammar in general, particularly in teaching adjectives. In this research, the researchers test the use of games, as to whether it is effective or not in teaching adjectives. The case is first year licence students at the Department of Letters and English Language, Kasdi Merbah University Ouargla for the academic year 2021/2022. In this study, the research methodology is the quasi- experimental design. The sample of the study composes of 30 students. The researchers treat the experimental group in two different methods. Firstly, the researchers instruct students by using the traditional method and then they undergo a test. Secondly, they teach them by using a grammar game and they undergo a test as well. The researchers collect and analyze the data from the pre-test and post-test. Consequently, they observed the student’s reaction towards the use of games in regards to motivation, communication and enthusiasm. Quantitative data gathered presented that games had a significant influence in teaching towards students’ adjectives mastery and enhancing the student’s comprehension. Moreover, the group that the researchers taught using games felt more motivated and enthusiastic in their learning.
La présente étude vise à étudier l'efficacité de l'utilisation des jeux dans l'enseignement de la grammaire en général, en particulier dans l'enseignement des adjectifs. Dans cette recherche, nous testons l'utilisation des jeux, pour savoir s'il est efficace ou non dans l'enseignement des adjectifs. Il s'agit d'étudiants en première année de licence au Département de Lettres et Langue Anglaise, Kasdi Merbah University Ouragla pour l’année académique 2021/ 2022. Dans cette étude, la méthodologie de recherche est le devis quasi-expérimental. L'échantillon de l'étude est composé de 30 étudiants. de deux manières différentes. Premièrement, nous instruisons les étudiants en utilisant la méthode traditionnelle, puis ils subissent un test. Deuxièmement, nous leur enseignons en utilisant un jeu de grammaire et ils subissent également un test. Nous recueillons et analysons les données du pré-test et du post-test. Par conséquent, nous avons observé la réaction de l'élève envers l'utilisation des jeux en termes de motivation, de communication et d'enthousiasme. Les données quantitatives recueillies ont montré que les jeux avaient une influence significative dans l'enseignement vers la maîtrise des adjectifs des étudiants et l'amélioration de la compréhension de l'étudiant. De plus, le groupe auquel nous avons enseigné à l'aide de jeux s'est senti plus motivé et enthousiaste dans son apprentissage.
تهدف الدراسة الحالية إلى معرفة فعالية استخدام الألعاب في تدريس القواعد بشكل عام و في تدريس الصفات بشكل خاص. نختبر في هذا البحث ما إذا كان استخدام الألعاب فعال في تدريس الصفات أم لا. حيث أن المشاركون في هذه الدراسة هم طلاب السنة الأولى ل م د قسم الآداب و اللغة الانجليزية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة للعام الدراسي2021/2022 حيث تتكون عينة الدراسة المستهدفة من 30 طالبا. كما استعملنا في هذه الدراسة منهجية التصميم الشبه التجريبي. حيث قمنا بمعاملة المجموعة بطريقتين مختلفتين. تكمن الأولى في تدريسهم بالطريقة التقليدية ثم نقوم باختبارهم. أما الثانية فتكون بتدريسهم بواسطة استعمال الألعاب النحوية ثم نقوم أيضا باختبار أخر. نقوم بعد ذلك بجمع وتحليل المعطيات من الاختبار القبلي و الاختبار البعدي. بناءا على ذلك راقبنا ردة فعل الطلاب اتجاه استعمال الألعاب من ناحية التحفيز و التواصل و الحماس. كما أظهرت البيانات الكمية التي تم جمعها أن للألعاب تأثير كبير في تدريس قواعد النحو و إتقان الطلاب للصفات وتعزيز فهمهم. علاوة على ذلك تبين أن المجموعة التي قمنا بتعليمها باستخدام الألعاب كانت أكثر اندفاعا و حماسا نحو تعلمهم للصفات.
Description: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32809
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Leila manel kedidi + Roudina loukriz pdf.pdf2,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.