Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33006
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYousra, SEDDIKI-
dc.contributor.authorHalla, NEGOUDI-
dc.contributor.authorHayat, BOUCHAREB-
dc.date.accessioned2023-05-18T15:54:14Z-
dc.date.available2023-05-18T15:54:14Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33006-
dc.descriptionFaculty of Letters and Languages Department of letters and English Languageen_US
dc.description.abstractThis research is to study the effect of classroom interaction on the EFL students’ speaking skill. Speaking skills is the output of language in form of sounds for communicative purposes, whereas interaction is the face-to-face conversation and language exchange between instructor and students. Duo to the challenges that EFL students may face when they interact inside the classroom. Also, interaction plays a major role in deepening speaking skill. Therefore, this study aims at improving the most suitable strategies and techniques to enhance EFL students' speaking performance through classroom interaction. This investigation made by mixed methods (quantitative and qualitative) by applying a quantitative approach for statistical findings, then given meaning to these finding by the qualitative approach, adopting questionnaires as a research tool that is administrated for both teachers of Oral Expression and the Third year LMD students of kasdi Merbah University-Ouargla. And to get information; deeper grasping and reliable result about the impact of classroom interaction on developing students' speaking skill. The results of data analysis have confirmed our hypothesis and the subject of this study that classroom interaction affects the development of EFL students’ speaking skill.en_US
dc.description.abstractLa présente étude a pour but d'examiner l'effet de l'interaction en classe sur les compétences d'expression orale des étudiants en ELE. L'expression orale est la production de la langue sous forme de sons à des fins de communication, tandis que l'interaction est la conversation en face à face et l'échange linguistique entre l'enseignant et les étudiants. En raison des défis auxquels les étudiants d'ELE peuvent être confrontés lorsqu'ils interagissent dans la Salle de classe, l'interaction joue également un rôle majeur dans le développement de cette compétence dans la salle de classe. Par conséquent, cette étude vise à améliorer certaines des stratégies les plus appropriées et des techniques utilisées afin d'améliorer les compétences d'expression orale des étudiants ELE par le biais de l'interaction en classe. Par conséquent, cette enquête a été réalisée par des méthodes mixtes (quantitatives et qualitatives) en appliquant une approche quantitative pour les résultats statistiques, puis en donnant un sens à ces résultats par l'approche qualitative, en adoptant deux questionnaires administrés l'un aux enseignants d'expression orale et le second pour les étudiants de troisième année LMD qui ont été choisis au hasard à l'Université Kasdi Merbah Ouargla, pour obtenir des informations, une compréhension plus profonde et des résultats fiables sur l'impact de l'interaction en classe sur le développement des compétences d'expression orale des étudiants ELE. Les résultats de l'analyse des données ont confirmé notre hypothèse et le sujet de cette étude que l'interaction en classe affecte le développement de la compétence d'expression orale en ELE.-
dc.description.abstractيهدف هذ ا البحث إلى دراسة تأثي ر تفاعل الفصل على مهارات التحدث لدى طلاب اللغة الإنجليزي ة كلغة أجنبية. مهارا ت التحدث هي انتاج اللغة على شكل أصوات لأغراض التواصل، في حين أن التفاعل ه و المحادثة وجهًا لوجه وتبادل اللغ ة بي ن المعلم والطلاب. لمواجهة التحديات التي قد يواجهها طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبي ة عندما يتفاعلون داخل الفص ل الدراسي. يلعب التفاعل أيضًا دورًا رئيسيًا في تعميق مهارة التحدث، لذلك تهدف هذه الدراسة إلى تحسين الاستراتيجيات والتقنيات الأكث ر ملاءمة لتعزي ز أداء تحدث طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية من خلال التفاعل داخل الصف الدراسي. تم إجراء هذا البحث بطرق مختلطة )كمي ة ونوعية( من خلال تطبيق نهج كمي للنتائج الإحصائية، ثم إعطا ء معنى لهذ ه النتائج من خلال النهج النوعي، واعتماد الاستبيانات كأداة بحث يتم تطبيقها على لكل من معلمي التعبي ر الشفوي وطلاب السنة الثالثة في جامعة قاصدي مرباح - ورقلة. وللحصول على المعلومات وفهم أعمق ونتائج موثوقة حول تأثي ر التفاعل الصفي على تنمية مهارة التحدث لد ى الطلاب. أكدت نتائج تحليل البيانات فرضيتنا وموضو ع هذ ه الدراسة أن تفاعل الفصل الدراسي يؤث ر على تطوي ر مهارة التحدث لدى طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية .-
dc.language.isoenen_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectSpeaking skillen_US
dc.subjectClassroom interactionen_US
dc.subjectEFL studentsen_US
dc.subjectOral Expression teachersen_US
dc.subjectOutputen_US
dc.subjectCompétence Oraleen_US
dc.subjectInteraction en Classeen_US
dc.subjectÉtudiants ELEen_US
dc.subjectProfesseurs d'expression oraleen_US
dc.subjectSortieen_US
dc.subjectمهارة التحدثen_US
dc.subjectالتفاعل داخل الفصلen_US
dc.subjectطلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectمدرسو التعبير الشفويen_US
dc.subjectالإخراجen_US
dc.titleThe Effects of Classroom Interaction on Developing EFL Students' Speaking Skill The Case of Third Year LMD Students of English at Kasdi Merbah University of Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NEGOUDI-BOUCHAREB.pdf867,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.