Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33072
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعلي محمد-
dc.contributor.authorغریب العربي-
dc.date.accessioned2023-06-05T09:28:24Z-
dc.date.available2023-06-05T09:28:24Z-
dc.date.issued2023-06-01-
dc.identifier.issn2170-1121-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33072-
dc.descriptionRevue des Sciences Sociales et Humainesen_US
dc.description.abstractستهدفت الدراسة الكشف عن مستوى قلق الامتحان لدى التلاميذ المقبلين على اجتياز امتحان شهادة البكالوريا وعلاقته بمتغيري النوع والتخصص الأكاديمي، تم استخدام المنهج الوصفي، وقد أجريت الدراسة على عينة قوامها158 تلميذا وتلميذة تم اختيارهم بطريقة عرضية من ثانويات بولاية تيارت، ولتحقيق أهداف الدراسة طبّق مقياس قلق الامتحان لحامد زهران(1999) وهذا بعد التأكد من صدقه وثباته، وقد أسفرت النتائج عن وجود مستوى مرتفع لقلق الامتحان لدى عينة البحث،كما تبين وجود فروق في متوسطات درجات قلق الامتحان تعزى لمتغير النوع ولصالح الإناث،ووجود فروق في متوسطات درجات قلق الامتحان تعزى لمتغير التخصص ولصالح العلمين،وقد تم مناقشة النتائج في ضوء خصائص عينة الدارسة وكذا الدارسات السابقة. الكلمات المفتاح : قلق الامتحان؛ امتحان شهادة البكالوريا.This study aimed to know the level exam anxiety among baccalaureate students, Also aim To know the differences in the level of the exam anxiety depending on sex and academic specialization. The sample of the study consisted of (158) baccalaureate students from the high schools in Tiaret state. The researcher used scale of exam anxiety prepared by Hamed Zahran (1999) The results showed a high level of exam anxiety among baccalaureate students, It was also found differences among baccalaureate students depending on the specialization and the gender. These results were discussed in light of the characteristics of the study sample as well as previous studiesen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 15, Numéro 2 2023;-
dc.subjectexam anxietyen_US
dc.subjectBaccalaureate examen_US
dc.titleمستوى قلق الامتحان لدى التلاميذ المقبلين على اجتياز امتحان شهادة البكالوريا دراسة مقارنة في ضوء متغيري النوع والتخصص The level of exam anxiety for students coming to pass the baccalaureate exam A comparative study in the light of the variables of gender and specializationen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:numéro 55 SSH V15 N2 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S5511.pdf186,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.