Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33104
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Drid, Touria | - |
dc.contributor.author | Namarek, Beyat | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-08T09:24:36Z | - |
dc.date.available | 2023-06-08T09:24:36Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33104 | - |
dc.description | Linguistics | en_US |
dc.description.abstract | This study is devoted to apply a critical discourse analysis on the Queen Elizabeth II coronation speech. It highlights the potential powerful behaviour and ideology of the Queen. It focuses on the use of certain lexical and grammatical constructions including modality and the use of pronouns “I” and “We” . In the light of Fairclough’s CDA model which is based on the three stages of analysis including text analysis, process evaluation, and social analysis the results of this critical analysis have shown that the Queen portrayed a powerful behaviour and a strong sense of national patriotism through her use of certain lexical constructions on one hand. On the other hand, the grammatical constructions including the use of pronouns “I” and” We” and modality revealed the Queen’s sense of a shared responsibility between her and the parliament as well as a high degree of self-esteem and determination to serve her empire. | en_US |
dc.description.abstract | Cette étude est consacrée à l'application d'une analyse critique du discours sur le discours du couronnement de la Reine Elizabeth II. Elle met en évidence le comportement potentiellement puissant et l'idéologie de la Reine. Elle se concentre sur l'utilisation de certaines constructions lexicales et grammaticales, y compris la modalité et l'utilisation des pronoms "je" et "nous". À la lumière du modèle d'analyse critique du discours de Fairclough, qui repose sur les trois étapes de l'analyse du texte, de l'évaluation du processus et de l'analyse sociale, les résultats de cette analyse critique ont montré que la Reine a manifesté un comportement puissant et un fort sentiment de patriotisme national grâce à son utilisation de certaines constructions lexicales d'une part. D'autre part, les constructions grammaticales, y compris l'utilisation des pronoms "je" et "nous" et la modalité, ont révélé le sens d'une responsabilité partagée entre la Reine et le Parlement, ainsi qu'un degré élevé d'estime de soi et de détermination à servir son empire | - |
dc.description.abstract | هذه الدراسة تهدف لتطبيق تحليل الخطاب النقدي على خطاب تتويج الملكة إليزابيث الثانية. فهو يسلط الضوء على السلوك القوي وأيديولوجية الملكة. يركز على استخدام بعض التراكيب المعجمية و النحوية. في ضوء نموذج CDA الخاص بـ فاركلوف والذي يقوم على المراحل الثلاث للتحليل بما في ذلك تحليل النص وتقييم العملية والتحليل الاجتماعي ، أظهرت نتائج هذا التحليل النقدي أن الملكة صورت سلوكًا قويًا وشعورًا قويًا بالوطنية من خلال استخدامها بعض التراكيب المعجمية من جهة. من ناحية أخرى ، كشفت التراكيب النحوية بما في ذلك استخدام الضمائر "أنا" و "نحن" شعور الملكة بالمسؤولية المشتركة بينها وبين البرلمان بالإضافة إلى درجة عالية من احترام الذات والتصميم على خدمة إمبراطوريتها | - |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Kasdi Merbah Ouargla University | en_US |
dc.subject | critical discourse analysis | en_US |
dc.subject | political discourse | en_US |
dc.subject | coronation speech | en_US |
dc.subject | Queen Elizabeth II | en_US |
dc.subject | Fairclough CDA model | en_US |
dc.subject | تحليل الخطاب النقدي | en_US |
dc.subject | حوار سياسي | en_US |
dc.subject | خطاب التتويج | en_US |
dc.subject | الملكة إيليزابيث الثانية | en_US |
dc.subject | نموذج Fairclough CDA | en_US |
dc.subject | Analyse critique du discours | en_US |
dc.subject | dialogue politique | en_US |
dc.subject | Discours de couronnement | en_US |
dc.subject | Reine Elizabeth II | en_US |
dc.title | A Critical Discourse Analysis of Queen Elizabeth II Coronation Speech | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département d'Anglais- Master |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
نمارق بيات.pdf | 446,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.