Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33191
Title: Textbook Evaluation: “My Book of English” The case of third year at the primary school of Touggourt District
Other Titles: Teachers attitudes towards the new textbook of third year at Algerian primary school
Authors: Farida, Sadoune
Abdel Hakim, Benchabana
Keywords: textbook
textbook evaluation
primary education
competency based approach
evaluation criteria
livre scolaire
Évaluation des livre
approche par compétences
l'enseignement primaire
Critère d'évaluation
Issue Date: 2023
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: The aim of the study to examine the effective of textbook and attitudes English foreign language teachers towards evaluation criteria of the English textbook for the third year of primary school in Algeria , which is called "My Book of English". We tried to evaluate the effectiveness of the third-year English language book with the teachers who teach the third year of primary school in the Touggourt district by using the questionnaire method. The questionnaires were collected from English language teachers in Touggourt district, were met them in a training session with the inspector, who varied in age and level. The study sample consisted 47 teachers and after analyzing and supporting the results of the questionnaire, we concluded that the hypotheses put at the beginning were correct, and that the second generation of the English language book for the third year of primary school will be very effective and compatible to the learner. The results of the study are very important, but we cannot generalize them to all teachers of English in Algeria, so this study will open horizons for other studies and topics in the future. We have presented a set of recommendations based on the results that resulted from it.
L'étude que nous avons entre les mains vise à tester l'efficacité du livre scolaire et l'attitude des professeurs d'anglais vis-à-vis des critères d'évaluation livre d'anglais pour la troisième année du primaire en Algérie, qui s'appelle "Mon livre d'anglais".L'historique de la recherche portant sur l'évaluation des livre scolaires, et nous avons mené une étude sur ce sujet dans la région de Touggourt en utilisant la méthode du questionnaire. Des questionnaires ont été collectés pour les professeurs d'anglais du quartier de Touggourt, et ils ont été rencontrés lors d'une session de formation avec l'inspecteur de l'éducation, qui variait en âge et en niveau. Et après avoir analysé et étayé les résultats du questionnaire, nous avons conclu que les hypothèses avancées au départ étaient correctes, et que la deuxième génération du livre de langue anglaise pour la troisième année de l'école primaire sera très efficace et améliorera l'éducation résultat de la matière de langue anglaise au niveau de l'enseignement primaire. Les résultats de l'étude sont très importants, mais nous ne pouvons pas les généraliser à tous les professeurs d'anglais en Algérie, donc cette étude ouvrira des horizons pour d'autres études et sujets à l'avenir
تهدف الدراسة التي بين أيدينا إلى اختبار فاعلية الكتاب المدرسي و اتجاهات مدرسي اللغة الإنجليزية تجاه معايير تقييم كتاب اللغة الإنجليزية للصف الثالث الابتدائي في الجزائر ، والذي يسمى "كتابي للغة اللانجليزية " من المعروف أن تقييم الكتاب المدرسي مهم جدًا لتدريس اللغة الإنجليزية لأنه يكشف النقائص للأساتذة و المسؤلين و لهذا الغرض ، تعمقنا في تاريخ البحث الذي يتناول تقييم الكتب المدرسية وأجرينا دراسة حول هذا الموضوع في منطقة تقرت باستخدام طريقة الاستبيان . تم جمع الاستبيانات لمدرسي اللغة الإنجليزية في مقاطعة تقرت ، وتم الالتقاء بهم في جلسة تكوينية مع مفتشة التربية ، والذين تفاوتوا في العمر والمستوى. و بعد تحليل نتائج الاستبيان ودعمها استنتجنا أن الفرضيات المطروحة في البداية كانت صحيحة ، وسيكون الجيل الثاني من كتاب اللغة الإنجليزية للصف الثالث الابتدائي مناسب الطلاب و فعالاً للغاية وسيحسن المردود التربوي لمادة اللغة الانجليزية في مرحلة التعليم الابتدائي . تعتبر نتائج الدراسة مهمة للغاية ، لكن لا يمكننا تعميمها على جميع معلمي اللغة الإنجليزية في الجزائر ، لذلك ستفتح هذه الدراسة آفاقًا لدراسات وموضوعات أخرى في المستقبل.
Description: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33191
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File SizeFormat 
Abdel hakim Benchabana.pdf2,43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.