Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33222
Title: The Student’s and Teacher’s Attitudes Towards the Useof Blended Learning in Enhancing the students Oral Performance
Other Titles: Students(Branch of Linguistics)
Authors: Saighi, Sabrina
Tidjani, Selma
Keywords: Attitudes
Blended Learning
Speaking Opportunities
Oral Performance
Attitudes
apprentissage mixte
opportunités de prise de parole
performance orale
التعلم المدمج ،
فرص التحدث
الأداء الشفهي
Issue Date: 2023
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: Learning how to speak is considered as one of the important tasks for the language learners due to the lack of speaking opportunities inside and outside the classroom. For this reason, teachers need to implement new innovative methods that provide them with better chances and facilitate the teaching of the speaking skill. This study seeks to explore First-year Master students and Teachers of Oral comprehension attitudes towards the use of blended learning on enhancing students’ oral performance. In an attempt to find effective methods to enhance the oral performance, the study suggests using blended learning as a teaching method that combines both traditional learning and online learning. The researcher hypothesize that implementing blended learning in EFL classes has a positive effect on improving students’ oral performance. To test this hypothesis, a descriptive method was used where two questionnaires were administered to 24 first-year master students and 10 oral comprehension teachers of English at the University of Ouargla. The findings revealed that most of the respondents hold positive attitudes towards blended learning. They believe that blended learning provides students with more speaking opportunities, motivates them to raise their oral performance and makes the learning process more enjoyable.
Apprendre à parler est considéré comme l’une des tâches importantes pour les apprenants en langues en raison du manque d’occasions de parler à l’intérieur et à l’extérieur de la salle de classe. Pour cette raison, les enseignants doivent mettre en œuvre de nouvelles méthodes innovantes qui leur offrent de meilleures chances et facilitent l’enseignement de la compétence orale. Cette étude vise à explorer les attitudes des étudiants de première année de Master et des enseignants de compréhension orale à l’égard de l’utilisation de l’apprentissage mixte pour améliorer les performances orales des étudiants. Dans une tentative de trouver des méthodes efficaces pour améliorer la performance orale, l’étude suggère d’utiliser l’apprentissage mixte comme méthode d’enseignement qui combine à la fois l’apprentissage traditionnel et l’apprentissage en ligne. Les chercheurs émettent l’hypothèse que la mise en œuvre de l’apprentissage mixte dans les classes d’EFL a un effet positif sur l’amélioration des performances orales des élèves. Pour tester cette hypothèse, une méthode descriptive a été utilisée où deux questionnaires ont été administrés à 24 étudiants en première année de master et 10 professeurs de compréhension orale d’anglais à l’Université de Ouargla. Les résultats ont révélé que la plupart des répondants ont des attitudes positives à l’égard de l’apprentissage mixte. Ils croient que l’apprentissage mixte offre aux étudiants plus d’occasions de parler, les motive à améliorer leur performance orale et rend le processus d’apprentissage plus agréable.
يعتبر تعلم كيفية التحدث من المهام المهمة لمتعلمي اللغة بسبب قلة فرص التحدث داخل وخارج الفصل الدراسي. لهذا السبب ، يحتاج المعلمون إلى تنفيذ أساليب مبتكرة جديدة توفر لهم فرصا أفضل وتسهل تدريس مهارة التحدث. تسعى هذه الدراسة إلى استكشاف اتجاهات طلاب السنة الأولى في الماجستير ومعلمي الفهم الشفوي نحو استخدام التعلم المدمج في تعزيز الأداء الشفهي للطلاب. في محاولة لإيجاد طرق فعالة لتعزيز الأداء الشفوي ، تقترح الدراسة استخدام التعلم المدمج كطريقة تدريس تجمع بين التعلم التقليدي والتعلم عبر الإنترنت. يفترض الباحثون أن تطبيق التعلم المدمج في فصول اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية له تأثير إيجابي على تحسين الأداء الشفوي للطلاب. لاختبار هذه الفرضية ، تم استخدام طريقة وصفية حيث تم إعطاء استبيانين ل 24 طالب ماجستير في السنة الأولى و 10 مدرسين للفهم الشفوي للغة الإنجليزية في جامعة ورقلة. كشفت النتائج أن معظم المستجيبين لديهم مواقف إيجابية تجاه التعلم المدمج. إنهم يعتقدون أن التعلم المدمج يوفر للطلاب المزيد من فرص التحدث ، ويحفزهم على رفع أدائهم الشفهي ويجعل عملية التعلم أكثر متعة.
Description: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33222
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تجاني سلمى.pdf438,7 kBAdobe PDFView/Open
Tidjani, Selma.pdf438,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.