Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33232
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSabrina, SAIGHI-
dc.contributor.authorSarah, BENTOUZI-
dc.date.accessioned2023-06-19T10:01:34Z-
dc.date.available2023-06-19T10:01:34Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33232-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractWriting is a basic skill of language and communication with others. Therefore, the study aims to examine the efficiency of using cooperation method learning to improve the learners writing skill for private school learners. The present study hypothesizes the possibility that cooperative learning is helpful in improving the learner’s writing skill in private school. In order to test the above mentioned hypothesis. The study uses a mixed method approach to achieve the expected results; two questionnaires were delivered for students and teachers at private school. Also, this piece of research used a classroom observation in one session to check whether the method adopted in the classes is effective or not. The results have shown that the hypothesis is confirmed.en_US
dc.description.abstractLa rédaction est l’habilité de base de la langue et de la communication avec des autres. Cette étude vise à examiner l’efficacité de l’utilisation de la méthode coopérative pour améliorer les compétences rédactionnelles des apprenants des écoles privées. Cette étude suppose la probabilité que l’apprentissage coopératif soit utile ou non pour améliorer la capacité de rédaction de l’apprenant à l’école privée. Afin de renforcer l’objectif de cette étude, et de justifier l’hypothèse ou pas. L’étude utilise donc une méthode hybride pour atteindre les résultats attendus et l’échantillon ciblé des apprenants de niveau avancé. Deux questionnaires ont été élaborés aux élèves et aux enseignants des écoles privées. Cette recherche utilise également une observation en classe pendant deux séances, qui montre l’impact de la méthode d’apprentissage coopératif dans l’enseignement de la compétence de la rédaction-
dc.description.abstractتعتبر الكتابة أحد المهارات الأساسية للغة والتواصل مع الآخرين. حيث تهدف هذه الدراسة إلى التمحيص في فعالية استخدام المنهج التعاوني من أجل تحسين مهارة الكتابة لدى المتعلمين في المدارس الخاصة. وتفترض هذه الدراسة إمكانية مساعدة المنهج التعاوني في تحسين مهارة الكتابة لدى المتعلمين في المدارس الخاصة من عدمه. ومن أجل تعزيز هدف هذه الدراسة، واثبات الفرضية من عدمه، تستخدم هذه الدراسة منهجا هجينا للوصول إلى النتائج المتوقعة باستخدام نموذج متعلمين ذوي مستوى عال. إذ أُعد استبيانين وقُدما للطلبة والأساتذة في المدرسة الخاصة. كما اعتمدت هذه الدراسة على الملاحظة في القسم خلال حصتين، والتي أظهرت تأثير منهج التعلم المدمج في تعليم مهارة الكتابة-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectWriting Skillen_US
dc.subjectCooperative Learningen_US
dc.subjectgroup worken_US
dc.subjectpair worksen_US
dc.subjectRédactionen_US
dc.subjectApprentissage coopératifen_US
dc.subjectÉcole privéeen_US
dc.subjectمهارة الكتابةen_US
dc.subjectالتعلم التعاونيen_US
dc.subjectالمدرسة الخاصةen_US
dc.titleTeaching Writing Skill through Cooperative Learning Methoden_US
dc.title.alternativeThe Case Study of advanced learners (the 11th and 12th Levels) of Hassi School Private School of foreign languages in Ouargla-Algeriaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بن طوزي سارة.pdf674,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.