Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33350
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFatima, Yahia-
dc.contributor.authorKhaoula, Benatallah-
dc.contributor.authorWiam, Berroussi-
dc.date.accessioned2023-06-26T10:25:21Z-
dc.date.available2023-06-26T10:25:21Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33350-
dc.descriptionLiterature and Civilizationen_US
dc.description.abstractThe present study deals with comedy of menace in Harold Pinter’s The Room. The play belongs to the modern theatre where the playwright, Pinter, introduces his pinteresque style. Comedy of menace is a new technique that conveys implicitly the theme of the working-class oppression after World World II. So, this research raises the problem of how Harold Pinter conveys the themes of comedy of menace in this play. It aims at highlighting comedy of menace and the pintersesque style as new terms in modern theatre. To achieve this objective, the researchers followed a descriptive, analytical type of research, supported by the qualitative approach via analyzing his main literary techniques in The Room. The outcomes reveal that Harold Pinter uses symbolism, silence, and pauses in his special style.en_US
dc.description.abstractLa présente étude traite de la comédie de la menace dans la Chambre de Harold Pinter. La pièce appartient au théâtre moderne où le dramaturge, Pinter, introduit son style pinteresque. La comédie de la menace est une nouvelle technique qui véhicule implicitement le thème de l'oppression ouvrière après la deuxième guerre mondiale. Ainsi, cette recherche pose le problème de la façon dont Harold Pinter transmet les thèmes de la comédie de la menace dans cette pièce. Il vise à mettre en lumière la comédie de la menace et le style pintersesque comme nouveaux termes du théâtre moderne. Pour atteindre cet objectif, les chercheurs ont suivi une recherche de type descriptive et analytique, soutenue par l’approche qualitative via l'analyse de ses principales techniques littéraires dans la chambre. Les résultats révèlent que Harold Pinter utilise le symbolisme, le silence et les pauses dans son style particulier.-
dc.description.abstractتتناول هاته الدراسة كومديا الخطر في مسرحية هارلود بنتر "الحجرة" والتي تنتمي الى المسرح الحديث قدم فيها بنتر أسلوبه الخاص. تعكس كومديا الرعب كتقنية جديدة الإضطهاد الذي تعرض له أصحاب الطبقة الكادحة بعد الحرب العالمية الثانية، حيث عبر هارلود بنتر في مرحيته "الحجرة" على كومديا الخطر وسلط الضوء علىها وكذا أسلوبه الخاص في المسرح الحديث كمفهوم جديد. يستخدم الباحث المنهج الوصفي التحليلي ويتبع فيه المقاربة النوعية وذلك، بتحليل أهم التقنيات الأدبية في المسرح . تفيد مخرجات هذا البحث أن بنتر أورد الرمزية والصمت وأسلوبه الخاص والوقفات في مسرحيته "الحجرة".، حيث-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectcomedy of menaceen_US
dc.subjectpinteresque styleen_US
dc.subjectThe Roomen_US
dc.subjectworkingen_US
dc.subjectclass charactersen_US
dc.titleComedy of Menace in Harold Pinters’ The Roomen_US
dc.title.alternativeDissertation Submitted to the Department of Letters and English Language as a Partial Fulfillment of the Requirements for the Master’s Degree in Literature and Civilizationen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khaoula Benatallah-Wiam Benroussi_compressed.pdf695,66 kBAdobe PDFView/Open
Khaoula Benatallah-Wiam Benroussi.pdf695,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.