Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33443
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorWalid, Messaoudi-
dc.contributor.authorRola, Saadeddine-
dc.contributor.authorHana, Mokeddem-
dc.date.accessioned2023-07-04T15:25:13Z-
dc.date.available2023-07-04T15:25:13Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33443-
dc.descriptionLiterature and Civilisationen_US
dc.description.abstractIntertextuality is the study of how texts interact with one another and have an impact on other writings.However, Angela Carter's novel uses intertextuality to wrap its story in magic and wonder.This study explores the similarities and differences between Nights at the Circus and numerous fairytales, as well as how Carter employs gothic, magic realism, myths, allusion and parody in her fairytale to challenge the traditional literary boundaries. This study is threefold: the first chapter shows the historical , biographical and literary background about the concept of intertextuality, the second and the third chapter analyse the elements that Carter employs in her fairytale .en_US
dc.description.abstractL'intertextualité est l'étude de la façon dont les textes interagissent les uns avec les autres et ont un impact sur d'autres écrits. Cependant, le roman d'Angela Carter utilise l'intertextualité pour envelopper son récit de magie et d'émerveillement. Cette étude explore les similitudes et les différences entre "Nuits au Cirque" et de nombreux contes de fées, ainsi que la manière dont Carter utilise le gothique, le réalisme magique, les mythes, l'allusion, la parodie et le réalisme magique dans son conte de fées pour défier les frontières littéraires traditionnelles. Cette étude est composée de trois parties : le premier chapitre présente le contexte historique, biographique et littéraire du concept d'intertextualité, tandis que les deuxième et troisième chapitres analysent les éléments que Carter utilise dans son conte de fées.-
dc.description.abstractالتناص هي دراسة كيفية تفاعل النصوص مع بعضها البعض وتأثيرها على الكتابات الأخرى. ومع ذلك، تستخدم رواية أنجيلا كارتر التناص لتحيط قصتها بالسحر والدهشة. تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف التشابهات والاختلافات بين "ليال في السيرك" وعدد من الحكايات الخرافية، وكيفية استخدام كارتر للأساليب الأدبية مثل القوطية، السحر الواقعي، الأساطير، التلميح، السخرية و في حكايتها الخرافية لتحدي الحدود الأدبية التقليدية. تتألف هذه الدراسة من ثلاثة فصول: يستعرض الفصل الأول الخلفية التاريخية والسيرة الذاتية والأدبية لمفهوم التناص ،في حين يحلل الفصل الثاني والثالث العناصر التي تستخدمها كارتر في حكايتها الخراف-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKasdi Merbah Ouargla Universityen_US
dc.subjectintertextualityen_US
dc.subjectfairytalesen_US
dc.subjectcarnivalisqueen_US
dc.subjectmagic realismen_US
dc.subjectintertextualitéen_US
dc.subjectcontes de féesen_US
dc.subjectcarnavalen_US
dc.subjectréalisme magique.en_US
dc.subjectالتداخلية النصيةen_US
dc.subjectالحكايات الخرافيةen_US
dc.subjectالكارنافاليسكen_US
dc.subjectالسحر الواقعيen_US
dc.titleThe fairytale as an intertext in Angela Carter’s Nights at the Circusen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rola Saadeddine + Hana Mokeddem.pdf408,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.